Subaru Legacy, diesel cu o altă abordare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ţinută de drum impecabilă  caracteristică modelelor Subaru
Ţinută de drum impecabilă caracteristică modelelor Subaru

O limuzină elegantă şi un diesel de excepţie. Noul Legacy intră şi mai mult în zona premium decât vechea generaţie, fiind o alternativă interesantă la armada germană.

A trecut ceva vreme de când Colin McRae alerga în WRC pe un Legacy Rothmans albastru. De atunci, modelul lui Subaru s-a orientat treptat-treptat înspre conceptul de sedan elegant premium.

Noua generaţie nu numai că pare mare, ci chiar este, iar designul pare mai degrabă creat pentru clienţii de peste Ocean, decât pentru cei din Europa, cu toate eforturile de a individualiza maşina la partea frontală. Aceeaşi poveste şi în interior, unde consola centrală frumos desenată şi volanul foarte îmbietor îţi deturnează atenţia de la plasticele cam dure la atingere, dar prietenoase la vedere.

Există până şi un mic indicator analogic de consum instantaneu de combustibil, în genul celor întâlnite la BMW-uri. Dar, la fel ca şi la acestea, lipsit de vreo utilitate. În aceeaşi temă eco poate fi clasificată şi afişarea digitală a treptei de viteză în care rulezi şi momentul optim de schimbare a acesteia dacă vrei să consumi puţin.

Un interior enorm

Habitaclul lui Legacy se simte foarte solid construit şi este absolut imens, oferind libertate de mişcare în toate direcţiile şi, în particular, pe locurile posterioare. Cei 8 centimetri câştigaţi de ampatament comparativ cu generaţia anterioară par de două ori mai mulţi, datorită decupării inspirate a spătarelor frontale, ce au eliberat mult loc pentru pasagerii din spate.

Mai mult decât atât, în Legacy nu te vei găsi în ipostaza neplăcută de a rămâne în braţe cu telefonul mobil, sticla de apă de 0,5 litri şi ochelarii de soare, fie că eşti la volan, fie pe alt loc. Sunt multe spaţii de depozitare, foarte bine dimensionate, situaţie pe care nu o regăsim în majoritatea modelelor concurente.

O maşină pentru „condus"

Ca în orice Subaru, poziţia de condus se reglează la milimetru, iar timoneria foarte "adunată" şi bărbătească în acţionare armează impulsurile sportive ale şoferului. Turbodieselul boxer este incredibil de silenţios, fără cea mai mică vibraţie specifică unei astfel de motorizări.

Legacy devine mult mai agil decât impresia de masivitate pe care o inspiră la prima vedere caroseria. Deşi sub 2.000 de ture nu are foarte mult suflu, iar prima treaptă este cam scurtă, evoluţia maşinii are acea sclipire specifică doar unei tracţiuni integrale. Motricitatea este impecabilă, iar pe asfalt, chiar cu sistemul de control al stabilităţii decuplat, Legacy refuză cu încăpăţânare să fie altfel decât neutru.

image

Suspensia orientată mai mult spre confort induce însă destul balans cât să-ţi dai seama că nu eşti la volanul unui STi, dar, în contrapartidă, pare imună la aproape orice tip de carosabil. Impresia de soliditate predomină, iar lipsa oricăror tipuri de zgomote parazite venite din partea suspensiei, caroseriei sau bordului îmi dau sentimentul acela de maşină bine făcută, care se va comporta aşa şi la 100.000 de kilometri.

Oricum, acest nou Legacy se simte cu totul altfel la condus decât vechea generaţie. Mult mai uşor de manevrat datorită direcţiei asistate electric, care a pierdut totuşi ceva din comunicativitatea celei vechi şi foarte confortabil. În două zile de mers prin Bucureşti computerul de bord a indicat 7,6 l/100 km.

+

Turbodiesel lipsit de vibraţii, silenţios şi economic
Motricitate impecabilă pe orice tip de drum
Habitaclu foarte spaţios şi ergonomic

-

Materiale plastice cam dure la atingere
Reacţie întârziată sub 2000 rpm
Design „americanizat", ce inspiră masivitate

Echipare standard


Sistem de control al tracţiunii şi dinamicii (TCS şi VDCS) n ABS, airbaguri frontale n laterale şi tip cortină n sistem de climatizare dual-zone cu filtru antipraf n cruise control n geamuri şi oglinzi exterioare cu acţionare electrică n computer de bord n sistem audio cu magazie de 6 CD-uri, MP3 şi comenzi pe volan.

Echipamente opţionale

Sistem automat pentru aprinderea farurilor n Scaune faţă încălzite n Trapă acţionată electric cu dublă deschidere n Faruri XENON cu spălător.

Subaru Legacy sedan 2.0D

image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite