VIDEO Diesel 100% Mitsubishi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După colaborarea cu VW şi PSA, Mitsubishi a ales să dezvolte de unul singur o nouă gamă de motoare diesel. Prima motorizare este disponibilă pe Lancer. Vorbim despre o nouă familie de motoare Euro 5 cu resurse pentru Euro 6 şi chiar mai departe.

4 N 1 este numele noii familii diesel şi vine cu idei inspirate din know-how-ul motoarelor pe benzină. MIVEC - sistemul de control electronic al timpului de deschidere al supapelor a fost luat şi aplicat la diesel. Apoi, specialiştii s-au gândit să vină cu cel mai mic raport de compresie din industrie 14,9:1. Asta înseamnă reducerea forţelor de presiune în piesele cu mişcare de rotaţie, ceea ce se răsfrânge în reducerea maselor pieselor motorului.

Blocul motor a fost făcut din aluminiu ceea ce a însemnat o reducere de 10 kilograme. S-a mai obţinut o mai bună eficienţă în ceea ce priveşte pornirea la rece, stabilitatea combustiei şi reducerea vibraţiilor. Forma camerei de ardere a fost optimizată şi s-a optat pentru o injecţie în trei faze.

Sistemul common rail lucrează la 2.000 bari spre deosebire de majoritatea sistemelor care operează la 1.800 bari. În fine, un design inteligent al cilindrului a condus şi la reducerea fricţiunilor cu 20%.

MAI CURAT ŞI MAI ECONMIC

Adunând toate aceste elemente, 4 N 13 primul motor al familiei, are 1,8 litri, 150 CP şi 300 Nm. Emite doar 145 g CO2/ km în versiune Clear Tec. Aceasta din urmă conţine sistemul Automatic Stop&Go, direcţia asistată electric, sistem de recuperare a energiei la frânare şi anvelope Dunlop cu rezistenţă mică la rulare. Dacă ne uităm la Lancer cu motor 4N13, avem putere mai mare, cilindree mai mică, consum mai redus şi emisii mai mici faţă de de vechiul propulsor de origine VW.

Consumul mediu este acum de 5,3 litri pe versiunea Low CO2, putând ajunge la 5,2 pentru Clear Tec. Un consum foarte bun, chiar şi comparat cu motorizările actuale VW şi nu doar cu generaţia pe care o folosea Mitsubishi, la care grupul VW a renunţat între timp.

image

Noi am condus ambele versiuni de motorizări pentru a realiza diferenţa. Dacă propulsorul VW este zgomotos aşa cum îl ştim, nu foarte agil dar cu un consum bun, noul 4 N 13 este mult mai silenţios, capabil, agil, dornic să ofere satisfacţii în depăşiri şi cu un consum remarcabil de mic.

Ne-am bucu­rat că ambiţia japonezilor de a veni cu ceva credibil în domeniu se dovedeşte justificată. Mai mult, am condus şi al doilea membru al familiei 4 N 14, motorul de 2.2 litri ce oferă 177 CP, 380 Nm şi o emisie de CO2 de 155 g/km. Acest propulsor va echipa Outlender fiind vândut în paralel cu motorizarea diesel oferită de grupul PSA. Dacă este să facem o comparaţie între cele două versiuni, observaţia făcută la Lancer se menţine şi la Outlander.

Însă nu mai avem diferenţe atât de mari. De altfel, consumul înregistrat de noi pe un mic circuit în jurul centrului Mitsubishi de la Trebur au indicat un consum remarcabil de 6,5 l/ 100 km pentru motorul 4 N 14. Sigur, am mers regulamentar, încercând să nu fim prinşi de nici unul din cele trei radare fixe care ne pândeau. Este de spus că acest consum nu este decât indicativ, oficialii Mitsubishi insistând că nu este făcut cu acurateţe, maşinile testate fiind doar prototipuri folosite ca bancuri de probe pentru noile motoare.

150 CP Este puterea noului motor diesel 1,8 DiD produs de Mistsubishi.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite