VIDEO Dedicaţie ecologiştilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sistemul Auto-Start-Stop aduce lui valori record de 99 g CO2/km şi 3,8 l/100 km. Ford îşi lărgeşte gama de modele ECOnetic cu modelul Focus. Se conduce la fel ca versiunea convenţională, dar consumul şi emisiile sunt mai reduse.

Ford Focus facelift face un pas înainte în protecţia mediului şi poate fi echipat opţional cu un sistem Auto-Start-Stop disponibil în premieră pentru un model Ford european. Şi chiar dacă nu alegeţi această dotare, Focus-ul tot este echipat standard cu Smart Regenerative Charging şi Low Tension FEAD, tehnologii care conlucrează cu motorul 1.6 Duratorq 109 CP pentru obţinerea unui consum mediu de 4 l/100 km şi a unor emisii de 104 g CO2/km. Adăugaţi sistemul Auto-Start-Stop şi emisiile scad la 99 g CO2/km.

În plus, noul Focus ECOnetic dispune de un nou sistem de informare a şoferului, denumit Ford Eco Mode, care indică regimul de condus necesar obţinerii celor mai bune valori de consum şi emisii.Dacă eşti iscusit şi ai capacităţi multitasking în­tr-un trafic aglomerat, atunci acest sistem chiar poate fi de folos. Aveţi mare grijă la cât de mult ţineţi privirea între cadranele de bord.

image

CUM FUNCŢIONEAZĂ?

Despre sistemul Auto-Start-Stop nu sunt foarte multe de spus, acesta funcţionând după aceleaşi principii prezente şi la alte sisteme de acest gen de pe piaţă. Motorul este oprit când maşina este în staţionare, la punctul mort, şi repornit în 0,3 secunde la apăsarea ambreiajului sau acceleraţiei. Astfel, consumul de carburant poate fi redus cu până la 5% în ciclu combinat şi cu până la 10% în ciclu urban. Motorizarea 1.6 TDCi a fost, de asemenea, upgradată pentru atingerea ţelului ECOnetic.

Au fost folosite injectoare noi, sistemul de admisie a fost revizuit, iar filtrul de particule este oferit standard. În plus, treptele trei, patru şi cinci ale cutiei de viteze cu cinci rapoarte au fost recalculate pentru a se obţine o turaţie mai mică a motorului la viteze ridicate şi, implicit, un zgomot redus.

image

Alte modificări menite să reducă consumul de combustibil şi emisiile de CO2 includ micşorarea gărzii la sol cu 10 mm în partea din faţă şi opt mm în cea posterioară, restilizarea părţii inferioare a spoilerului frontal şi anvelope cu rezistenţă redusă la rulare de ultimă generaţie - Michelin Energy Saver 195/65R15. Chiar şi uleiul pentru cutia de viteze are o vâscozitate diferită şi este dezvoltat special de BP.

CUM SE CONDUCE?

Având în vedere toate cele enumerate mai sus, vă spunem că am condus o astfel de maşină în felurite regimuri, iar diferenţele din punct de vedere dinamic faţă de un Focus 1.6 TDCi sunt insesizabile. Asta ne bucură, pentru că indiferent de faptul că iubim motoarele puternice, ecologistul din fiecare dintre noi apreciază un hatchback economic.

Şi să nu uităm: Ford Focus ECOnetic este disponibil cu sistem Auto-Start-Stop doar în versiune hatchback cu cinci uşi. Fără acest sistem, Focus ECOnetic este oferit atât în variantă cu cinci uşi, cât şi wagon (break), cu motorizarea 1.6 TDCi de 109 CP sau cu cea de 90 CP.

image
Auto



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite