Dealerilor nu le este teamă de migrarea clienţilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Directiva UE conform căreia poţi să-ţi repari maşina şi în alt service decât cel de marcă nu-i sperie pe dealerii de maşini. Reţeaua extinsă în toată ţara, dar şi garanţiile sau operaţiunile de fidelizare vor păstra baza de clienţi la service-ul de marcă, spun dealerii şi importatorii.

Conform unei directive a Comisiei Europene, producătorii auto nu mai pot cere ca repararea maşinilor să fie efectuată doar în reţelele de service agreate. Chiar dacă la prima vedere pare să fie o grea lovitură dată importatorilor şi dealerilor de automobile, în practică, nu se va întâmpla migrarea în masă a clienţilor către service-ul independent sau către cel de cartier.

Mai citiţi şi:

Cine mai face afaceri cu statul?

Băncile nu mai au încredere în bugetari

Concurenţă slabă

În România, cel puţin, nu există reţele de service independente suficient de dezvoltate. Un alt motiv îl reprezintă faptul că la service-ul de marcă garanţia acoperă multe reparaţii, aşa că, vor fi foarte puţini posesori de maşini, care, cel puţin în perioada de garanţie, vor alege un alt service. Nicolae Sorescu, director de vânzări la Rădăcini Motors, dealer Opel, Chevrolet, Cadillac, Corvette şi Hummer, spune că discounturile şi fidelizarea clienţilor sunt alte motive pentru care şoferii nu vor da bir cu fugiţii la service-ul de cartier.

„Nu avem, cel puţin în acest moment, un concurent serios în atelierele de reparaţii independent. Mai mult, noi practicăm discounturi substanţiale, dar şi operaţiuni de fidelizare a clientelei, a declarat pentru „Adevărul" Nicolae Sorescu.

El spune că un alt motiv pentru care românii nu vor rămâne fideli service-ului de marcă este şi faptul că generaţiile noi de maşini sunt extrem de sofisticate. Mai mult, Sorescu susţine că multe dintre ateliere de cartier, dar şi unele unităţi service medii, nu deţin toate licenţele programelor software de reparaţie a automobilului. „Aceste programe soft le cumperi o singură dată, însă plăteşti un abonament lunar destul de piperat.

Aşa că, dacă o să ai surpriza ca becul din bord să nu se mai aprindă, deci tot la service-ul autorizat ajungi", conchide Nicolae Sorescu. Mai mult, în multe cazuri compania de asigurare este cea care decide unde poţi repara automobilul. Asta pentru că, firmele de asigurare au încheiate parteneriate cu anumite service-uri.

Exclusiv în reţeaua constructorului

Dacă posesorul automobilului repară maşina în altă unitate decât cea agreată de asigurător, nu-şi va primi banii pe factura de service. Potrivit lui Nicolae Sorescu, în prezent, aproape jumătate din cifra de afaceri a Rădăcini Motors este susţinută de operaţiunile de service. Sorescu consideră că, pentru ca un service să fie profitabil, gradul de ocupare trebuie să fie de cel puţin 70%, iar unitatea să beneficieze de aportul a cel puţin şase rampe de reparaţii.

Reparaţiile, 40% din întreţinerea maşinii

Reprezentanţii Automobile Dacia spun că operaţiunile în cadrul garanţiei vehiculului trebuie efectuate exclusiv în reţeaua autorizată de constructorul vehiculului şi utilizându-se exclusiv piesele de schimb indicate de acesta.

Odată cu aplicarea directivei, unii investitori ar pute dezvolta reţele de service-uri moderne pentru a atrage o parte dintre clienţii „captivi" ai dealerilor. Cei de la Dacia spun că reţeaua sa autorizată nu îşi asumă nicio responsabilitate cu privire la piesele şi manopera realizate de unităţile service care nu fac parte din reţeaua autorizată a mărcii.

Noile reguli vor intra în vigoare la începutul lunii iunie, iar implementarea lor se va face progresiv, Comisia prevăzând o perioadă de tranziţie de trei ani pentru a permite adaptarea concesionarilor. Reforma facilitează accesul centrelor de reparaţii la piesele de schimb ale altor mărci. În plus, constructorii auto nu vor mai putea condiţiona acordarea garanţiei prin apelarea la serviciile centrelor de reparare autorizate. Reparaţiile reprezintă 40% din cheltuielile totale legate de deţinerea unui vehicul, iar aceste costuri au crescut în ultimii ani, menţionează CE.

Directiva CE, în vigoare din iunie

Noile reguli vor intra în vigoare la începutul lunii iunie, iar implementarea lor se va face progresiv. Pentru asta, Comisia Europeană a prevăzut o perioadă de tranziţie de trei ani pentru a permite adaptarea concesionarilor de automobile.

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite