Dacia Lodgy, un monovolum generos

0
Publicat:
Ultima actualizare:

 „Adevărul“ a testat în Maroc cel mai nou produs Dacia, primul monovolum din istoria mărcii: şapte locuri, un portbagaj spaţios şi un preţ convenabil.

După succesul Dusterului în segmentul crossover, cei de la Dacia s-au gândit să abordeze acum şi segmentul monovolumelor. Aceste maşini destinate familiilor nu sunt nici atrăgătoare, nici sportive şi nici nu sunt invidiate pentru calităţile lor dinamice. Totuşi, Dacia a scos o maşină decentă şi, dacă luăm în considerare şi preţul, putem vorbi de o alegere foarte bună. Preţul este destul de mic, pornind de la 9.500 de euro, Lodgy poate transporta până la şapte persoane, iar portbagajul este unul generos.

Primul semn de întrebare al testului nostru a fost cel legat de cât de spaţios este noul Lodgy. Problema principală a maşinilor care oferă şapte locuri este că al treilea rând de scaune este mai mult decorativ şi trebuie să fii contorsionist ca să ajungi acolo. Dacia a rezolvat acest aspect şi, spre surprinderea mea, am constatat că locul disponibil acolo este acceptabil. Toţi pasagerii au parte de suficient loc în partea de sus, acoperişul înălţat ca la Van oferind suficient spaţiu pentru cap.

În interior, spaţiile de stocare sunt numeroase, iar portbagajul este atât de mare încât se aseamănă cu spaţiul de încărcare al utilitarelor. De fapt, Lodgy are cel mai mare portbagaj din segment. Din păcate, unele spaţii de stocare nu sunt suficient de ingenioase, de la torpedoul mic şi până la spaţiile de stocare din uşile spate ce nu pot fi accesate când acestea sunt închise.

O Dacie cu senzori de parcare

O altă problemă a monovolumelor mari este designul. Proporţiile unor astfel de maşini nu prea lasă loc de inovaţie şi acest neajuns se vede şi la Lodgy. Totuşi, partea frontală este destul de originală, la fel şi blocurile optice spate. Părţile laterale au un aspect boxy, anumite tuşe de design întrerupându-i monotonia. În rest, Dacia oferă şi lumini de zi pe nişte blocuri optice faţă care arată bine, şi un sistem de navigaţie destul de accesibil. Modelul de test era echipat cu varianta de 110 CP a motorului diesel de 1,5 litri. Acesta oferă destulă putere maşinii, însă cutia de viteze nu este etajată astfel încât să te ajute pentru a obţine mai bine cuplul maxim. Din cauza acestui lucru, primele două trepte sunt destul de lungi şi par ineficiente.

Maşina stă foarte bine pe drum datorită ampatamentului mare şi, în ciuda înălţimii mari, direcţia are un feedback destul de bun, chiar te ia prin surprindere prin fidelitatea cu care îţi aruncă înapoi fiecare şoc al unei denivelări sau gropi. Sistemul de suspensie este confortabil şi robust, fiind testat de noi pe nişte drumuri mult mai accidentate decât cele din România, cele dintre oraşele marocane.

Am lăsat în urmă siguranţa deoarece este un aspect important. Noul model Dacia dispune de sistemele ABS, EBD şi asistenţă la frânarea de urgenţă. Dacă ar fi fost să fie lansat anul viitor, am fi avut şi ESC (adică ESP-ul) în dotarea standard. Mai sunt disponibile două airbaguri frontale şi două laterale şi centuri pretensionate. O altă premieră pentru Dacia sunt senzorii de parcare.

Dacia Lodgy Laureate 7 seats

- 0-100 km/h: 11,6 secunde
- Viteza maximă: 175 km/h
- L/l/î: 4.498/1.751/1.679
- Masă proprie: 1.475 kg
- Volum portbagaj (l): 827 (fără ultimul rând de scaune)
- Cilindree (cmc): 1.461
- Putere (CP): 107 la 4.000 rpm
 - Cuplu maxim (Nm): 240 la 1.750 rpm
- Consum mediu: 5 l/100 km
- Cutie de viteze: manuală, 6 trepte
- Preţ de bază: 14.700 de euro (cu TVA)

Concurenţii Dacia Lodgy



Chevrolet Orlando. Până la apariţia Lodgy, era cel mai accesibil MPV. Spaţiu generos, motoare economice şi o gamă cu transmisie automată.

image



Opel Zafira. Cel mai atrăgător MPV existent pe piaţă din punct de vedere al designului. Preţul este pe măsură.

image
image

Renault Grand Scenic. Un monovolum de dimensiuni mari care va avea multe probleme pe piaţă din cauza rivalului său din grup. Poate va fi scos de pe piaţa din România.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite