VIDEO Dacia Duster, la primul drive-test

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Partea frontală a SUV-ului reuşeşte să fie diferită de restul gamei Dacia
Partea frontală a SUV-ului reuşeşte să fie diferită de restul gamei Dacia

Cu câteva zile înainte de lansarea oficială de la Geneva, site-ul auto francez Caradisiac.com a efectuat un prim test cu SUV-ul românesc. Dacia Duster va fi, fără îndoială, una dintre marile atracţii ale Salonului auto de la Geneva. O ofertă inedită, pentru că este primul 4X4 low-cost.

Jurnaliştii de la site-ul auto francez Caradisiac.com au reuşit să testeze maşina în premieră. Dacia şi-a exins treptat gama, pentru că la început, nu exista decât Logan. După aceea, a urmat Logan MCV, iar mai recent Sandero şi versiuni ulterioare ale modelului Logan (Van şi pick up).

Însă, constructorul auto român nu se opreşte aici. Jacques Chauvet, preşedintele Dacia, declara că gama de modele va ajunge la opt sau chiar nouă vehicule. Două variante mai mari decât cele actuale fiind, în prezent, în curs de pregătire.

Designul, intens studiat

Jurnaliştii francezi spun că Duster are un desing mult mai studiat. Chiar dacă nu e tocmai fotogenic, cei care l-au testat spun că realitatea este diferită, SUV-ul piteştean fiind un model reuşit până la urmă.

Dacia Duster afişează un stil propriu, care îl diferenţiază de alte modele ale mărcii. Per ansablu, este destul de dinamic, având pasajul roţilor foarte pronunţat, descriu francezii maşina.

Planşa de bord, asemănătoare cu cea de Logan şi Sandero

Planşa de bord, asemănătoare cu cea de Logan şi Sandero

Însă, la o privirie mai atentă, asemănările cu restul modelelor din gama Dacia sunt izbitoare. Duster arată mult prea mult a Sandero, interiorul fiind identic, alături de linii laterale. Numai farurile şi grila radiatorului au fost schimbate radical, alături de stopuri şi hayon. În rest, Dacia este cea pe care o cunoaştem cu toţii.

Cu aceleaşi materiale, cu aceeaşi poziţionare dificilă a comenzilor pe planşa de bord. Francezii i-au găsit, însă, şi un dezavantaj: designul părţii din spate, care nu este chiar atât de reuşit şi care ar mai putea fi retuşat. Dacia Duster va fi disponibil în versiunile 4X2 şi 4X4, cu o motorizare pe benzină, de 1,6 litri şi 110 CP precum şi cu două motoare diesel.

Un propulsor de 1,5 litri dCi de 85 CP şi un 1.5 dCi de 105 CP, prezente deja pe numeroase vehicule din gama Renault. Cu aceste două agregate, producătorul susţine că Duster va afişa un consum redus de combustibil, dar şi unul ecologic performant, având în vedere că versiunile diesel dCi emit sub 140 de grame de dioxid de carbon, în versiunea 4X2.

Portbagajul are un volum util de 475 de litri

Portbagajul are un volum util de 475 de litri

Jurnaliştii francezi sunt de părere că zilele în care modelele Dacia au un preţ corect sunt pe cale să dispară. Constructorul român îşi doreşte acum să atragă clienţii.

Portbagaj spaţios

Duster are o lungime de 4,31 metri, o lăţime de 1,87 metri, înălţimea este de 1,70 metri, iar ampatamentul ajunge la 2,47 metri. Portbagajul are o capacitate de 475 de litri, în timp ce cu bancheta rabatată, dimensiunea spaţiului de încărcare ajunge la 1.600 de litri.

Entry-level sub 14.000 de euro

Jurnaliştii francezi de la Caradisiac.com vehiculează ipoteza unui preţ de plecare de sub 14.000 de euro, cel puţin pentru piaţa auto din Franţa.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite