DRIVE TEST Mercedes-Benz Clasa B, o compactă cu mai multe feţe FOTOGALERIE

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mercedes-Benz Clasa B a venit sub formă de monovolum, cu un llook mai rafinat şi volume care o fac să pară mai masivă
Mercedes-Benz Clasa B a venit sub formă de monovolum, cu un llook mai rafinat şi volume care o fac să pară mai masivă

"Adevărul" a testat la Sibiu noua generaţie a compactei produsă de Mercedes-Benz, Clasa B. Spre deosebire de concurenţii săi compania germană propune o maşină mai familistă în segmentul C.

Deşi ne aşteptam ca Mercedes-Benz să abordeze în sfârşit clasa compactă cu un hatchback, proiectanţii germani ne-au oferit o surpriză la lansarea celei de-a doua generaţii a clasei B.

Compacta companiei din Stuttgart a venit şi de această dată sub formă de monovolum, e drept că având un look mai rafinat şi volume care o fac să pară mai masivă.

Noua generaţie a Clasei B a primit o platformă complet nouă. Caroseria are o înălţime mai mică decât vehicul model, o gardă la sol mai joasă cu 5 cm, iar poziţia scaunelor este mai joasă.

Aceste caracteristici indică faptul că Mercedes-Benz vrea să poziţioneze noua Clasă B ca un Sports Tourer dinamic. Designul are linii foarte plăcute, deşi nu se deosebeşte fundamental de cel al vechii generaţii. Interesant este că privind configuraţii diferite ale Clasei B ai impresia că ai în faţă maşini din generaţii diferite. 

Interiorul a primit îmbunătăţiri vizibile faţă de modelul precedent

Click pe fotogalerie pentru mai multe imagini cu Mercedes-Benz Clasa B!

Echipări noi

Modelul testat de noi era un B 180 CDI BlueEfficiency cu un motor de 1,8 litri 109 CP şi transmisie manual cu şase trepte. Mă pot declara mulţumit de felul în care se mişcă maşina deşi are puţin peste 100 CP şi o greutate de 1.400 kg.

Noua Clasa B are o cutie foarte bine etajată şi precisă, treptele au cursă scurtă, iar motorul oferă suficientă putere mai ales în treptele inferioare. În viraje maşina stă foarte bine şi ne face să uităm că are o formă de monovolum. În plus este destul de plăcută la condus.

Direcţia are un feedback bun, iar de la producător aflăm că este o direcţie mecanică, asistată electric, pentru o mai bună conservare a energiei.

Monovolumul a primit în echiparea standard sistemul de avertizare coliziune şi în premieră, opţional, sistemul Pre-Safe.

Acest model arăta foarte bine, mai ales datorită jantelor de aliaj (opţionale) şi a blocurilor optice faţă cu Xenon şi LED. Clasa B are un design plăcut, dar contează foarte mult şi configuraţia. În gama de opţionale sunt foarte multe elemente care pot face ca maşina să arate într-un mod special.

Interiorul a primit îmbunătăţiri vizibile faţă de modelul precedent. Piesa centrală de design este display-ul central, disponibil în două dimensiuni – 147 şi 178 mm diagonală. Calitatea finisajelor şi materialelor folosite a crescut. La o privire mai atentă am observat gurile de ventilaţie inspirate de cele de la SLS şi prezenţa unei suprafeţe argintii pe bord cu o textură potrivită mai degrabă pe un coupe sport.

Spaţiul interior este mai mare, iar modelul are o antifonare excepţională. Este drept că şi motoarele CDI de la Mercedes-Benz sunt foarte silenţioase. La noua generaţie, sistemul eco start/stop este prezent standard pe toate configuraţiile motor/transmisie.

Plusuri şi minusuri
-
Interiorul arată bine, dar sunt foarte multe lucruri amestecate acolo,
Ecranul de pe consola centrală pare că nu e la locul lui,
Designul blocurilor faţă la configuraţiile entry-level, 

+
Volanul şi schimbătorul de viteze scurt,
Designul blocurilor optice în configuraţiile de vârf,
Poziţia de conducere şi vizibilitatea.

Mercedes-Benz Clasa B 180 BlueEfficiency
- 0-100 km/h: 10,9 secunde
- Viteza maximă: 190 km/h
- L/l/î: 4.359/1.786/1.557
- Masă proprie: 1.475 kg
- Volum portbagaj (l): 782
- Cilindree (cmc): 1.796
- Putere (CP): 109
- Cuplu maxim (Nm): 250 la 1.400-2.800 rpm
- Consum mediu: 6 l/100 km
- Cutie de viteze: manuală, 6 trepte
- Preţ de bază: 25.916 euro (cu TVA)



Rivalii lui Mercedes-Benz Clasa B

BMW seria 1. O abordare complet diferită a clasei compacte din partea altui producător premium. O model interesant, senzibil mai scump, dar şi cu mai multe versiuni.

BMW seria 1

Audi A3. O compactă cu o variantă cuminte şi un Sportback, va fi un concurent de temut, odată cu înnoirea generaţiei.

Audi A3

Lexus CT200h. Japonezii de la Lexus vin cu ceva special în segmentul compactelor premium, un hatchback hibrid. Preţurile sunt mai mari, dar şi tehnologia este mai avansată.

Lexus CT200h
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite