DRIVE-TEST
0Fiat Stilo Proaspat casatoriti, cautam masina Tineri proaspat casatoriti, cu perspective de copil in viitorul apropiat, cautam masina nici fitoasa, nici anosta, performanta sau cu aspect de fiara a
Fiat Stilo
Proaspat casatoriti, cautam masina
Tineri proaspat casatoriti, cu perspective de copil in viitorul apropiat, cautam masina nici fitoasa, nici anosta, performanta sau cu aspect de fiara a soselelor
Nevoile de transport ale unei familii tinere sunt, in general, suficient satisfacute de o masina nici prea mare, nici prea mica, nici prea performanta, nici prea lenesa. Evident, nu se pune problema a doua masini. Sunt la inceput si pana la masina trebuie luata, intai, o casa. Prin urmare, este suficient un vehicul de pana in patru metri si jumatate, patru portiere sau patru plus hayon, un portbagaj rezonabil si un motor care sa consume sub zece litri la suta in oras. La aceasta categorie intra multe masini. Pornind de la Alfa Romeo si pana la Volkswagen Golf, sa tot alegi. Banii nu sunt multi, asa ca pasii celor doi sunt indrumati, in urma unei reclame, spre un dealer Fiat care promite marea cu sarea: Fiat Stilo.
Evident, primul cuvant il are proaspata doamna. E greu sa nu-ti placa masinile italienesti. Au cei mai buni designeri din lume si asta se reflecta in produsele lor. Apeland la curentul New-edge design, Stilo se prezinta in fata celor doi cu faruri rectangulare, acoperite cu geam clar, o scurta si usor bombata capota a motorului si un habitaclu inalt. Sunt cinci portiere, "o sa incarcam mai usor caruciorul copilului", gandeste cu voce tare ea. Iar faptul ca stopurile sunt amplasate pe inaltime le feresc mai mult de zgarieturi, lovituri si alte asemenea accidente. Ca aspect general, Stilo iese putin din tiparele clasei. Nu la fel de mult ca Megane, dar Fiat avea de investit mai mult in fiabilitate decat in estetica. O dotare fara de care cei doi nu ar fi cumparat masina este sistemul de prindere al scaunului pentru copil, pe bancheta din spate. Exista si nu costa.
Prima tura
De la prima tura, servodirectia se simte atat de usoara, incat ar putea-o misca si viitorul nou-nascut. Beneficiind de o dubla compensare, servo si electrica, volanul se roteste fara efort. O optiune importanta la conducerea si, mai ales, la parcarea in oras. Motorul toarce destul de linistit sub capota, facandu-si auzita prezenta la turatii de peste 3000 de rotatii pe minut. Cutia de sase trepte o cam pune in incurcatura pe doamna: "N-ar putea avea automata?" El jubileaza: va conduce mai mult. Scaunele din fata sunt prea sus pe pozitia minima pentru el si prea jos dupa parerea ei, cand il ridica la maximum. De asemenea, volanul se regleaza pe doua directii. Stilo 1,4 16v are, in lista echipamentelor de serie, o multime de dotari, inclusiv aer conditionat cu duze de ventilare si pentru locurile din spate, computer de bord, radiocasetofon cu sase boxe si inchidere centralizata. Plus geamuri actionate electric pe fata. Motorul nu poate fi trecut la categoria "sprintarelor" clasei. Dar pentru cilindreea lui ofera suficient de multe, masina fiind capabila sa ajunga viteze mult prea nedorite de ea, care la 80 km/h zbiara ca gonesc prea tare. Dar este multumita de suspensii. Nu stie ce-i aceea suspensie tip McPhearson, despre care spune fisa tehnica. Nici sistem cu bare de torsiune pe spate, dar se simte confortabil pe denivelari. Pe viraje, inclinarea masinii nu prea o incanta. Dar oricum vor merge mai incet in curbe, nu cumva sa se rastoarne. Nu se va intampla asta, insa masina va derapa daca este abordat un viraj cu viteza exagerata.
Nimeni nu-i perfect
Dupa ce vor face prima excursie in afara orasului, cei doi vor constata ca Stilo este sensibil la vant lateral, din cauza profilului inalt al caroseriei. In plus, vor observa ca motorul face multa galagie, iar cateva luni vor trebui sa stea cu braduti in masina, sa nu simta mirosul plasticului de pe bord. Faptul ca el nu va sta prea comod la volan este un detaliu care nu o intereseaza pe tanara doamna. Mai important pentru ea este ca are oglinda in parasolarul din dreapta.
Fisa tehnica:
Lungime x latime x inaltime = 4,25x1.75x1.52
Motor: 1368 cmc, alimentare cu 4 supape pe cilindru,
95CP/5800 rpm, cuplu maxim 128Nm/1900 rpm
Transmisie: Cutie de viteze manuala de 6+1 trepte
Performante: Demaraj 0-100 km/h 12,4 s.
Viteza maxima 178 km/h
Consum - benzina (urban/ mixt / extraurban)
8,5 / 5,7 / 6,7 l/100 km
Pret fara taxe: 10. 745 euro pentru varianta testata.