VIDEO Crossover cu ambiţii globale
0O maşină corectă, care va face cifre de vânzări rezonabile. Mitsubishi vrea să comercializeze 30.000 de unităţi în Europa. Noul crossover Mitsubishi ASX este ultimul produs al „Project Global“ şi are ambiţii interesante. „Adevărul“ a făcut primul test şi vă poate spune cum se comportă.
După ce s-a despărţit de Mercedes, în urmă cu ceva ani, noul Mitsubishi a prezentat o strategie în patru puncte care a fost primită cu interes dar şi cu indulgenţă de mass- media europeană. Iată însă că japonezii se ţin de cele anunţate şi au rezultate.
S-a trecut de la produse regionale făcute pe tot felul de platforme la produse globale cu design şi specificaţii regionale. Când se anunţa că Mitsubishi se va reinventa ca brand, mulţi au rămas sceptici. Realitatea de azi ne arată un producător credibil de maşini mici şi nu doar de SUV-uri. Mai mult, segmentul „crossover" se dezvoltă tot mai mult, iar off-road-ul rămâne separat reprezentat de Pajero şi L 200.
Noua generaţie diesel
Noul ASX se laudă cu o nouă generaţie de propulsoare diesel. Noul „4N13" are un raport de compresie 14,9:1, cel mai scăzut din industrie, dar şi turbo cu geometrie variabilă oferind 150 CP şi un cuplu 300 Nm ce pare chiar mai mare în practică.
O versiune „low power" de 116 CP va fi livrabilă la sfârşitul acestui an. Pentru moment, singura cutie de viteze disponibilă este una mecanică cu 6 trepte.
Look-ul noului ASX este inspirat de conceptul cX. Proiectul emană ideea de dinamism, prezenţă atletică, aerodinamică pe care Mitsubishi vrea să o imprime noului crossover. Este un automobil chiar simpatic, cu un grad de acceptanţă foarte ridicat care va aduce o rată de cucerire de noi clienţi destul de ridicată.
Materialele folosite la bord sunt de foarte bună calitate, percepţia globală fiind că avem o bună finisare. Spre deosebire de Hyundai ix 35, plasticele tari au fost înlocuite cu materiale soft, mult mai plăcute nu doar la văzut, dar şi la pipăit. Portbagajul de 416 l este în linie cu Nissan Qashqai sau Ford Kuga, dar sensibil mai mic decât la VW Tiguan sau Hyundai ix 35.

Cum merge?
Noi am condus doar versiunea diesel care era dotată cu Automatic Stop&Go. La fiecare semafor, motorul se oprea fiind rapid pornit la prima apăsare a pedalei de ambreiaj.
Spre comparaţie cu alte sisteme similare care pornesc doar la angajarea în prima treaptă, sistemul lui Mitsubishi dă posibilitatea cuiva să se joace cu ambreiajul, chiar dacă nu are intenţia să plece de pe loc. Sigur, este o critică teoretică, dacă ne gândim că nu sunt mulţi incoştienţi care să-şi distrugă ambreiajul.
De altfel, sistemul poate fi dezactivat dintr-un buton. Pachetul Clear Tech are inclus şi direcţie asistată electric dar şi anvelope cu rezistenţă redusă la rulare. Distanţele parcurse pe străzile/autostrăzile din Germania ne-au relevat o maşină corectă, sigură şi dezirabilă. Are o direcţie plină pe care o manevrezi cu plăcere, cuplul la diesel reacţionează chiar prea bine la plecarea de pe loc când îţi aruncă maşina în faţă dacă nu eşti obişnuit cu ambreiajul, iar pe viraje este ok, fără a încerca să-şi atribuie vreo veleitate de lider în segement.
+
Motor diesel reuşit
Finisare de bună calitate a interiorului
Direcţie precisă
--
Portbagaj nu foarte mare
O cutiede viteze automată s-ar impune peste ceva timp
Mitsubishi ASX 200
DI-D Clear Tech 4WD
0-100 km/h (s) 10
Viteza maximă (km/h) 198
L/l/h (mm) 4.295/1.770/1.615
Ampatament (mm) 2.670
Portbagaj (litri) 416
Masă proprie (kg) 1.600
Combustibil diesel Euro5
Cilindree (cmc) 1.798
Putere (CP/rpm) 150/4.000
Cuplu (Nm/rpm) 300/2.000
Consum u/e/m 6,9,/5,0/5,7
Emisii CO2 (g/km) 150
Cutie de viteze man 6 trepte
Echipare standard
Airbag-uri frontale şi laterale n ABS n ESP n geamuri faţă acţionate electric n proiectoare de ceaţă n oglinzi reglabile electric şi încălzite n jante aliaj de 17 inci n computer de bord n aer condiţionat automat n discuri de frână faţă/spate n volan îmbrăcat în piele n pilot automat n cotieră faţă n schimbător de viteze îmbrăcat în piele n radio CD cu 6 difuzoare şi comenzi pe volan n banchetă rabatabilă fracţionat şi compartiment bagaje iluminat
Taxa de poluare 0 euro
Revizie 15.000 km (lei) nc.
Revizie 30.000 km (lei) nc.
Revizie 45.000 km (lei) nc.
PREŢ CIP nc.
PREŢ TTI nc.