Constructorii auto europeni au probleme cu maşinile de pe stoc

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Constructorii de autovehicule din Europa trebuie să rezolve problema surplusului de capacitate de producţie, care s-a agravat de la începutul recesiunii, a declarat directorul general al Ford Europe, John Fleming.

Reprezentanţii constructorilor auto estimează că industria de profil din Europa are o supracapacitate de 35%, însă companiile se confruntă cu opoziţia guvernelor şi sindicatelor faţă de închiderea de fabrici şi disponibilizări. Fleming a declarat că excesul de capacitate a crescut în timpul recesiunii, care a fost considerată de mulţi o oportunitate pentru constructorii auto de a-şi reduce anvergura operaţiunilor.

Reducerile nu aduc fericirea
"Supracapacitatea este un factor principal care alimentează discounting-ul masiv pe care îl putem vedea astăzi în piaţă. Acesta nu este un mod sustenabil de a administra industria”, susţine Flemig. Şeful Ford Europa amineşte că este nevoie de acţiune nu numai pentru a ne îmbunătăţi eficienţa în privinţa pieţei europene, ci şi pentru a ascuţi colţii competiţiei pe piaţa globală.

Fleming a reiterat prognoza Ford pentru piaţa auto europeană în acest an, de 14-15 milioane de maşini noi vândute, arătând că progresul bun al indicatorilor economici este mai important decât temerile legate de criza datoriilor de stat şi de măsurile de austeritate.

Măsuri precum creşterea de TVA efectuată în Marea Britanie nu va descuraja consumatorii interesaţi să cumpere automobile, a continuat el. “Personal, cred că vom vedea o piaţă tot mai slabă, probabil încă în intervalul de 14-15 milioane de unităţi”, a afirmat Fleming.

“Rabla” a salvat industria în 2009
Anul trecut, piaţa auto europeană a beneficiat de un sprijin puternic din partea programelor de tip “rabla” introduse de majoritatea ţărilor de pe continent. Astfel, vânzările din UE, Elveţia, Norvegia şi Islanda s-au plasat la 14,48 milioane de autovehicule noi în 2009.

Multe dintre programele de înnoire a parcului auto s-au încheiat însă între timp, iar cele rămase sunt eliminate gradual, aducând în prim plan, ca principal factor de creştere a industriei auto, procesul de relansare economică. “Am avut un prim trimestru foarte bun datorită programelor rabla. Al doilea trimestru a fost mai aproape de normal. Cred că suntem la mijlocul cărţii şi este un moment greu, pentru că ultimul capitol nu s-a scris încă”, a arătat John Fleming.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite