Concurenţă acerbă pentru noul Clio Symbol
0Renault are de înfruntat nu mai puţin de zece modele care se bat pentru supremaţie în clasa B, unde "micul francez" a fost lider mulţi ani Renault lansează noul Clio Symbol, cel mai vândut
Renault are de înfruntat nu mai puţin de zece modele care se bat pentru supremaţie în clasa B, unde "micul francez" a fost lider mulţi ani
Renault lansează noul Clio Symbol, cel mai vândut model de import în România, principalul concurent pentru modelul francez fiind Dacia Logan.
De la lansarea sa în 2000, Renault Clio Symbol s-a comercializat în peste 600.000 de unităţi. Clio Symbol era lider pe segmentul său în Turcia, în timp ce în România, Maroc şi Algeria se află pe locul doi. Lansarea comercială va avea loc în perioada septembrie-noiembrie 2008, pe majoritatea pieţelor, aici fiind inclusă şi România.
Participare autohtonă la proiectare
Symbol a fost conceput de echipele de ingineri Technocentre Franţa, în colaborare cu cele din Turcia şi România. Vehiculul este fabricat la uzina Oyak din oraşul Bursa, în Turcia. Noul Symbol este un vehicul în trei volume, cu o lungime de 4,26 metri şi o înălţime de 1,43 metri.
Designul farurilor şi al retrovizoarelor în culoarea caroseriei (cu excepţia variantei de bază) lasă impresia unei maşini moderne. În partea din spate, liniile sunt robuste. Grila de protecţie spate, tot în culoarea caroseriei, ca şi stopurile întăresc această imagine. Rafinamentul este sugerat de prezenţa grilei cromate, bandoului spate şi mânerelor exterioare. Maşina poate fi echipată cu un eleron în partea din spate şi jante de aluminiu de 15 inci.
Habitaclu îngrijit şi confortabil
Habitaclul oferă pasagerilor o senzaţie de confort. Planşa de bord câştigă în eleganţă prin elementul decorativ care aduce un plus de rafinament. Tabloul de bord este format dintr-un vitezometru, mai mulţi martori de bord şi informaţiile furnizate de computerul de bord. Mânerul de control al cutiei de viteze este uşor de manevrat. Volanul cu elemente cromate şi scaunul şoferului se reglează în înălţime.
Motoare economice de ultimă generaţie
Gama de motorizare pe benzină este compusă din propulsoarele 1.2 la 75 CP, 1.4 la 75 CP, 1.4 la 98 CP şi 1.6 pentru 105 CP. În ceea ce priveşte motorizarea diesel, propulsorul 1.5 dCi este disponibil în două niveluri de putere: 65 CP, respectiv 85 CP. Cele două motoare pe benzină mai puternice sunt prevăzute cu o cutie automată în patru trepte.
Platforma modelului Clio II, lăţimea părţii frontale şi ampatamentul mare garantează un comportament rutier sigur. Noul Symbol punctează la capitolul portbagaj, volumul de 506 litri fiind adecvat pentru vacanţele cu familia. Interiorul este prevăzut cu numeroase spaţii de depozitare la nivelul portierelor şi un torpedou cu un volum de 6 litri.
Pentru a garanta un nivel optim de siguranţă au fost utilizate materiale precum tabla foarte elastică. Se asigură astfel o deformare limitată, în special în cazul unui şoc frontal.
Un portbagaj mare şi practic
Symbol este echipat în serie cu un airbag, dispozitiv ce poate fi completat cu unul pentru pasagerul din faţă şi două airbaguri laterale toracice (în funcţie de versiune). Modelul este echipat cu cinci centuri de siguranţă cu prindere în trei puncte. La scaunele faţă sunt prevăzute cu limitatori de efort pentru o protecţie mai bună a toracelui.
Tetierele reglabile, atât pentru locurile din faţă, cât şi pentru cele din spate, au fost concepute pentru a evita un traumatism la nivelul vertebrelor cervicale în cazul unui şoc puternic din spate. Pentru siguranţa copiilor, maşina este echipată cu sistemul de prindere Isofix, la nivelul banchetei spate şi cu sistem de blocare a portierelor din spate.