VIDEO Competenţă în ambalaj şic

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Noul Sportage este o prezenţă rutieră plină de personalitate, graţie designului reuşit
Noul Sportage este o prezenţă rutieră plină de personalitate, graţie designului reuşit

Noul Sportage impresionează prin design și este mai încăpător. Sportage este un nume important în familia Kia, iar acest fapt se traduce printr-o ofertă extrem de bine gândită pentru orice client.

Saltul făcut de noul Sportage comparativ cu modelul înlocuit pare a fi de cel puţin două generaţii în ceea ce priveşte designul. Mai mult, importatorul pentru România oferă standard pentru toate versiunile de echipare şi motorizare sistemul Daytime Running Light, care aduce în plus o notă de eleganţă şi personalitate modelului.

Caroseria a evoluat cu 9 cm în lungime şi 5,5 cm în lăţime, în vreme ce înălţimea totală a scăzut cu 6 cm, linia descendentă a plafonului desenat de Peter Schreyer eliminând senzaţia de masivitate destul de des întâlnită la SUV-uri. Însă nici nu a adus vreun compromis în ceea ce priveşte spaţiul pe locurile posterioare.

Noul Sportage este mai încăpător decât vechiul model, iar portbagajul a crescut spectaculos, de la 392 la 564 de litri. Astfel, putem să vorbim acum de o maşină extrem de polivalentă, nu numai ca abilităţi de deplasare în terenuri mai dificile, dar şi cu reale calităţi de cărăuş. Iar această calitate se datorează şi multiplelor locuri de depozitare care împânzesc habitaclul.

Sportage şi-a schimbat radical designul interior, propunând o ergonomie mai bună, dar şi forme interesante, în armonie cu spiritul „street art" al mărcii. Materialele au fost bine alese ca şi cromatică, au o asamblare reuşită, însă nu sunt dintre cele mai moi. Din fericire, nu reflectă deranjant lumina soarelui.

 Evoluţie surprinzătoare



Ceea ce aduce realmente schimbat noul Sportage este senzaţia la volan, cu o evoluţie mai rafinată a tuturor sistemelor.

În primul rând suspensia poate concura oricând la cea mai bună din segmentul său în ceea ce priveşte capacitatea de a filtra denivelările. Lipsesc complet zgomotele de lucru, iar pasagerii abia resimt, spre exemplu, trecerea peste un bumper de cauciuc montat pe şosea. Apoi, direcţia comunică mai fidel cu cel de la volan, asistarea electrică făcându-şi bine treaba.

Limitele sale de precizie apar la viteze ridicate, când s-ar fi dorit a fi ceva mai fermă. Şi schimbătorul de viteze a scăpat de cursele prea lungi şi uşor nesigure, în favoarea unei funcţionări omogene. Chiar de la echiparea de bază, lista dotărilor standard este extrem de bogată, incluzând aer condiţionat, jante de aliaj, ABS, sistem de stabilitate, de coborâre şi urcare a pantelor cu viteză constantă, senzori de ploaie şi lumină, airbaguri frontale, laterale şi cortină.

Kia a ales o poziţionare interesantă şi anume, motorizările mici - 1.6 benzină / 135 CP şi 1.7 diesel / 115 CP - sunt oferite cu tracţiune 4x2, iar cele de 2.0 litri (atât benzină / 163, cât şi diesel / 136 CP) sunt 4x4, cu un nou sistem de tracţiune, denumit Dynamax, dezvoltat împreună cu Magna Powertrain. Preţul de plecare pentru versiunea de intrare în gamă, Sportage 1.6 GSL MT 4x2 Classic, este de 17.360 euro.

Kia Sportage 1.7 DSL

0-100 km/h (s)    12,8
Viteza maximă (km/h)   173
L/l/h (mm)   4440/1855/1635
Ampatament (mm)   2640
Portbagaj (litri)   564
Masă proprie (kg)   1470
Combustibil diesel  Euro 5
Cilindree (cmc)  1685
Putere (CP/rpm) 115/4000
Cuplu (Nm/rpm) 260/1250-2750 
Consum u/e/m 6,6/4,9/5,5 
Emisii CO2 (g/km) 147
Cutie de viteze  6 trepte

Interior   Kia Sportage
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite