Comentariul săptămânii: „Cel mai 4X4“, la a zecea ediţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Competiţia naţională „Cel mai 4x4 automobil de teren din România" a ajuns la a 10-a ediţie. Un juriu format din jurnalişti de specialitate a decis câştigătorii la cele patru categorii. Noul VW Amarok a devenit „Cel mai 4x4 pick-up al României" de o manieră categorică.

Când te gândeşti că VW acum 10 ani nu avea nimic în comun cu domeniul, capabilităţile lui Amarok sunt aproape de incredibil. La polul opus, victoria lui Land Rover Discovery 4 la categoria „off-road" vine ca o nouă confirmare a unei şcoli unanim recunoscute. Volvo XC 60 facelift şi-a adjudecat titlul „Cel mai 4x4 SUV premium". Probabil cea mai spectaculoasă victorie este cea de la SUV-uri unde este şi concurenţa cea mai mare. Să nu uităm că anul trecut Dacia Duster a căştigat primul titlu de 4X4 SUV - dintr-un lung şir de premii naţionale şi internaţionale. Anul acesta, Duster a cedat titlul lui Mitsubishi ASX, un SUV excelent la multe capitole.

De altfel, Mitsubishi domină calasamentul „all-time" cu cinci titluri în 10 ani. Deloc întâmplător, L 200 a fost declarat „Cel mai 4x4 pick-up al deceniului". Organizatorii au premiat pe VW Tuareg drept „Cel mai 4x4 off-road al deceniului", în timp ce Hyundai Tucson ix 35 a devenit SUV-ul deceniului. Aceste premii ale deceniului sunt unice în toată Europa şi au fost deja recunoscute de constructorii de maşini de teren. România marchează o nouă premieră în lumea auto, oferind o recunoaştere naţională unor maşini care au făcut epocă în ultimii 10 ani. Dacă ne gândim puţin, realizăm că România este mai mult o ţară off-road decât una on-road.

De multe ori, chiar şi pe şosele asfaltate ai senzaţia că eşti pe teren accidentat. În mod natural, segmentul - generic numit- al SUV-urilor s-a dezvoltat bine. La mărcile amintite, au fost şi altele nominalizate cu o contribuţie remarcabilă: Toyota, Nissan, Ford, Opel, Mazda, Suzuki, Subaru. Unii ar putea obiecta că SUV-urile nu mai sunt „politically corect" în raport cu emisiile poluante şi gazele de seră. Este de remarcat că ultimele modele poluează tot mai puţin în condiţiile unor performanţe tot mai mari. Iar de SUV-uri hibride discutăm la prezent. Probabil că adevărata explozie a SUV-urilor în România abia acum începe. 

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite