Comentariul săptămânii: Trei stele

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Este acum un fapt. Dacia Duster a primit trei stele la testul Euro NCAP. Este indiscutabil un moment nu prea plăcut în cariera lui Duster. Altfel, cea mai strălucitoare din istoria Dacia.

Este „Maşina Anului 2011 în România" pentru ca la sfârşitul anului trecut să devină „AUTOBEST 2011", adică „the best buy car of Europe". Duster a făcut finala europeană la Car Of The Year cea mai bună performanţă din istoria mărcii. Un traseu impecabil, dublat de un succes comercial. La sfârşitul lui 2010, peste 90.000 de comenzi erau înregistrate.

În Franţa se stă la coadă cinci- şase luni, devenind primul automobil după Ferrari Enzo care se vinde mai scump ca maşină second-hand decât ca unul nou-nouţ! Iar prognoza noastră pentru 2011 este un minim de 100.000 de unităţi vândute şi un loc pe podiumul european al segmentului SUV. Dacia nu a pretins cinci stele pentru Duster.

Nici nu avea cum. Platforma de la care s-a plecat este cea de Sandero, care provine din Logan. Producătorul a fost onest şi nu ne-a vândut poveşti, preferând să sugereze un rezultat modest la crash test. Iar testul Euro NCAP nu a făcut decât să confirme ceea ce era - până la urmă-previzibil. Logan a fost răsturnat în Germania la testul elanului şi a avut tot trei stele Euro NCAP. Şi totuşi, Germania a devenit o piaţă foarte importantă, chiar mai mare decât România.

Sandero a reuşit să urce în 2009 pe locul opt în topul german, iar în Franţa anul trecut a ajuns în Top 5, fiind mai bine vândută decât orice VW, Ford, Opel sau Fiat! În plus, în niciuna dintre aceste ţări - sau altele-nu am auzit să se vorbească despre Logan ori Sandero ca despre ceva nesigur de care trebuie sa fugi. Lumea prin Europa a învăţat că securitatea costă. Vrei să ai o maşină sigură, mulţumită ultimelor tehnologii în domeniu, atunci plăteşti.

Chiar şi de câteva ori mai mult. Putem să ne aşteptăm la o diminuare temporară a entuziasmului pentru Duster. Dar lucrurile vor merge înainte. Pentru simplul motiv că toate celelalte calităţi, de la smart cost şi până la ce ştie Duster să facă în teren accidentat, vor prevala în faţa a zeci şi sute de mii de doritori de SUV-uri. Frumuseţea acestei industrii azi este că are câte ceva pentru fiecare buzunar şi aspiraţie, gusturi şi nevoi. Iar Duster răspunde la destule dintre acestea. 

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite