Comentariul săptămânii: Titu
0„Când a devenit preşedinte la Renault, Carlos Ghosn m-a chemat la el şi m-a întrebat ce mai putem face în România?“, ne spunea Christian Esteve, fost preşedinte al Dacia în urmă cu cinci ani. „Cum Dacia era un mare succes, l-am convins să avem o abordare completă şi aşa s-a născut Centrul de testări de la Titu“. Acelaşi executiv ne-a spus şi cum s-a rezolvat problema în ţară. „M-am adresat preşedintelui Traian Băse
Câteodată, marile lucruri se pot naşte uşor dacă au la bază succese precedente. Dincolo de anecdotica „naşterii" Centrului de la Titu, rămâne reală importanţa acestei investiţii. Este singura pistă de încercări din România şi chiar din regiune. Aici se vor testa viitoarele Dacii - noul Logan bate deja la uşă! -, iar, ulterior, şi alte modele din alianţa Renault-Nissan. Sute de ingineri vor lucra în noile laboratoare de încercări dotate cu tehnologie de ultimă oră. În fine, ultima verigă lipsă din lanţul cercetare-dezvoltare-producţie a lui Renault din România s-a realizat.
Deocamdată, este singurul producător care are aşa ceva. Ford nu are în plan o asemenea dezvoltare. Din păcate, toate aceste facilităţi de testare nu vor fi accesibile publicului sau presei auto. Pentru România însă este o realizare importantă care angajează creiere născute aici. Renault Technologie Roumanie are peste 2.000 de ingineri români la o medie de vârstă de 31 de ani. Când o să mai existe încă un centru de asemenea dimensiuni, îl vom saluta. Până atunci nu putem decât să remarcăm că avem o investiţie completă în industria auto. Păcat că este doar una şi doar în câteva alte industrii.