Comentariul săptămânii: „Think“ degeaba?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Recent, Think Global, compania norvegiană care a fost printre primele producătoare de automobile electrice a intrat, cât se poate de oficial, în faliment.

Conducerea firmei a anunţat că nu a reuşit să găsească niciun investitor capabil să finanţeze activitatea industrială de zi cu zi. Think mai trecuse de două ori prin etapa premergătoare declarării falimentului, dar reuşise să se salveze prin speranţa că EV-urile vor primi atenţia cuvenită. Într-o epocă care pare să ducă la electrificarea automobilului, pionierii acestui domeniu sunt nevoiţi să iasă din scenă. Think a fost înfiinţată de un nordic isteţ, care şi-a dorit să facă o o maşină simplă din materiale plastice şi propulsată doar electric. Oricât ar părea de incredibil azi, Ford Motor Company a cumpărat Think în 1999 şi a investit peste 150 de milioane de dolari  în dezvoltarea acestei firme.

La fel de surprinzător, Ford a vândut firma norvegiană în 2003, terminând visul lui Jaq Nasser (preşedintele firmei pe atunci), acela ca Ford să devină primul producător mondial de EV-uri. Jaq a fost concediat. Desigur, nu doar pentru neinspirata investiţie în Think.  Astăzi, Ford este îmbarcată în programul electric şi va începe producţia lui Focus BEV. Interesant este că, acum 11 ani, Think a proiectat un automobil de patru locuri capabil să ruleze 160 de kilometri! Pe atunci, nu a fost suficient. După mai bine de un deceniu, Nissan Leaf - cea mai competentă expresie a ultimelor tehnologii în domniul EV are cam aceeaşi autonomie! Sunt şi alte lucruri pe care le-au făcut norvegienii când nimeni nici nu le visa. Dispariţia lui Think va alimenta corul scepticilor care afirmă că EV-urile sunt mai mult o poveste scumpă şi nu chiar aşa de verde (se referă la emisiile CO2 rezultate din producţia electricităţii) decât un viitor sustenabil.

Nissan Leaf este un succes pe hârtie, dar vânzările nu sunt deloc la nivelul aşteptărilor optimiştilor. Se va repune în discuţie nevoia unor bugete uriaşe de cercetare cu rezultate deloc spectaculoase. Iar perspectivele imediate nu sunt deloc foarte promiţătoare. Atunci ce este de făcut? Chiar dacă Think este o victimă (mai mult decât notabilă) de parcurs, probabil că principiul olimpismului ar trebui să se aplice şi aici. Ai pierdut? Proiectele EV trebuie să meargă mai departe! 

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite