Comentariul săptămânii: Partea plină a paharului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ce este mai important? Faptul că Dacia Duster a ajuns în finala europeană COTY- Car of the Year 2011 sau că a ieşit pe ultimul loc din cele 7 finaliste? Ca român, nu pot să-mi reprim dezamăgirea. Mă număr printre cei care vedeau Duster pe podium.

În opinia mea, are toate argumentele in acest sens. Are şi sufragiile consumatorilor europeni. Cele peste 90.000 de comenzi o plasează în topul celor 7 finaliste. Însă COTY este un juriu format din 59 de membri din 23 de ţări europene. România are doar un reprezentant care, oricât de pro-activ ar fi, are doar un vot şi nu poate schimba major lucrurile.

Dacă ne uităm peste voturile juraţilor, vom remarca că există o anumită polarizare către LEAF dar foarte puţine note mari pentru Duster. Am văzut pe internet opinii despre voturi „răutăcioase" la adresa Dacia altele prea „patriotice" faţă de modele naţionale. Dincolo însă de aceste considerente subiective, trebuie spus că la COTY contează tot mai mult noile tehnologii, viitorul mobilităţii.

Din această perspectivă, Nissan LEAF este un câştigător merituos, primul EV inteligent care previzionează automobilele viitorului. Viitor care începe în acest sfârşit de an. Prezenţa Dacia în finală rămâne o performanţă istorică pentru marcă şi pentru un produs fabricat în România dar şi pentru un SUV/crossover. Săptâmâna viitoare va avea loc „Maşina Anului 2011 în România" unde Duster păstrează şanse bune de a câştiga titlul naţional suprem.

La mijlocul lui decembrie vom avea şi anunţul cîştigătoarei „Autobest 2011, al doilea titlu al Europei. Este „the best buy car of Europe", un premiu mult mai apropiat de Duster. Dacă va lua aceste două titluri- plus „Cel mai 4 X 4 SUV din România" câştigat în primăvară, Dacia Duster va marşa cu succes în continuare.  

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite