Comentariul săptămânii: Panda vs up!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Una dintre cele mai interesante competiţii din Europa se anunţă în segmentul A european.

La Frankfurt, Fiat a lansat o nouă generaţie Panda, iar VW (re)intră în segment cu o maşină optimistă. „The only way is up!" este tema muzicală a cântecului de lansare. Iar la VW asta înseamnă şi „Small is great!", sloganul publicitar dublat de o maşină bine proporţionată pentru patru locuri. Vechea generaţie Panda este prima maşină care a cucerit simultan titlurile „Car of the Year", „AUTOBEST" şi „Maşina Anului în România".

A reuşit să controleze 30% din segmentul european şi a venit cu un pachet excelent. Deloc întâmplător, Fiat a revenit cu o generaţie serios ameliorată la orice capitol cu dorinţa de a-şi păstra cota de piaţă. Însă nici nemţii nu (mai) pot neglija evoluţia acestui segment. Aceştia sunt perfect conştienţi că până în 2016, clasa celor mai mici maşini va creşte cu 20%, fiind una dintre foarte puţinele în creştere în următorii ani. La 1,6 milioane de unităţi vândute anual, nu este mic nici acum. Iar VW nu era prezent absolut deloc în acest segment. Noul Panda are un design conservator, o evoluţie centrată pe cel de-al treilea geam lateral. Up! are un design complet nou, ceva mai „boxy" din dorinţa de a crea un spaţiu interior cât mai mare. Panda mizează pe cinci uşi, up! având doar trei.

Micuţul Fiat are o gamă completă de motorizări şi chiar o versiune 4x4. VW nu are niciun proiect pentru o versiune awd, iar diesel nu există. Ambele pot furniza motorizări LPG şi CNG. La noi însă „gazul" nu a prins, aşa că nu ne doare. VW contratacă cu un sistem multimedia deştept şi la preţuri de vară. Însă cea mai spectaculoasă este apariţia lui City Emergency Brake (la numai 200 de euro) care încetineşte sau chiar opreşte maşina (la viteze sub 30 km/h) evitând peste 70% din accidentele din traficul urban. Iar pentru puriştii mărcii, este primul VW sub 10.000 de euro! Dacă în Europa se anunţă o luptă interesantă, pe piaţa noastră acest segment nu face cifre spectaculoase. Panda nu este un succes fabulos şi nici nu credem că noul importator va face minuni. Practic, deocamdată nu prea face nimic! De la Porsche România ne putem aştepta însă la mai mult. Aşa că de la zero la leadership s-ar putea să nu fie prea greu pentru VW. Ar mai fi o problemă: Chevy Spark, liderul segmentului A românesc în 2010. 

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite