Comentariul săptămânii: OICA

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Zilele trecute Bucureştiul a găzduit – probabil- cel mai important eveniment auto din ultimii 10 ani. La invitaţia APIA a avut loc Adunarea Generală OICA – Organizaţia Internaţională a Constructorilor de Automobile.

Forul mondial suprem în domeniul automobil este un for mondial cu sediul la Paris, dar cu activităţi pe tot globul şi în toate domeniile fundamentale legate de automobil. OICA este cea care acordă licenţele pentru Saloanele Auto Internaţionale, este implicată în armonizarea standardelor tehnice la nivel global, în definirea standardelor de siguranţă, în politicile green şi chiar în statisticile independente ale industriei. ICA are membrii asociaţiilor naţionale ale producătorilor şi/sau importatorilor de automobile de orice fel.

România este reprezentată de APIA încă din 1996, fiind una dintre primele organizaţii mondiale economice în care a ajuns ţara noastră. Adunările generale anuale se ţin, de regulă, în ţări importante în domeniu. Din această perspectivă, evenimentul de la Bucureşti constituie o recunoaştere a industriei auto româneşti care a crescut simţitor atât ca volum, dar şi ca importanţă la nivel european. Cu această ocazie, APIA a primit şansa de a organiza o masă rotundă pe tema automobilului verde. După cifrele aproape dezastruoase ale primelor şase luni, cu vânzări de maşini electrice minuscule, delegaţiile au analizat complexitatea acestui fenomen care nu demarează încă.

Evident că preţurile încă prea mari împiedică accesul la EV-uri. Însă guvernele sunt încă departe de acţiuni eficiente, menite să atragă atenţia şi să-i convingă pe mai mulţi de importanţa adoptării EV-urilor. Nici colaborarea acestora cu producătorii de automobile nu este cea mai fericită. Germania nu este (încă!) o mare promotoare a EV-urilor, pentru simplul motiv că producătorii germani abia încep primele livrări.

În schimb, în Franţa, atât Renault-Nissan, cât şi Peugeot Citroen vând EV-uri, dar executivul lui Sarkozy nu a ajutat prea mult. La polul opus, SUA este ţara care se mişcă cel mai bine. În luna septembrie, nu mai puţin de 723 de Chevrolet Volt, primul „EV extended range", au fost livrate. O cifră care ridiculizează întreaga Europă. Americanii au problemele lor, dar când vine vorba de piaţă auto, o duc foarte bine, inclusiv în domeniul green. Apropo de green, ştiţi cine este cel mai mare promotor? Barack Obama! 

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite