Comentariul săptămânii: Maybach se duce?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Anul trecut, Maybach a vândut undeva la 200 de bucăţi, cu mult sub planul iniţial de 1.000 de unităţi!

Dieter Zetsche, preşedintele Daimler, proprietarul lui Maybach, a recunoscut că are probleme cu marca sa de ultralux şi trebuie să ia o decizie până la sfârşitul anului. Concurenţa directă, Rolls Royce, s-a descurcat cu mult mai bine mulţumită noului model Ghost care se vinde la volume substanţiale. Chiar şi mai bine se mişcă Bentley.

Rolls şi Bentley au un pedigree istoric care face toţii banii - şi vorbim de sute de mii de euro! Maybach este un brand renăscut din istoria începutului de secol XX, când această marcă spunea ceva mai mult în sudul Germaniei. Dacă Rolls Royce are o imagine legată de Casa Regală a Marii Britanii, Maybach a fost preferat de noii îmbogăţiţi, precum mogulul hip-hop Jay Z (soţul lui Beyonce) sau Gigi Becali (ştiţi care).

După ce nu a existat multe zeci de ani, nemţii au revigorat marca într-o operaţiune costisitoare, dar fără niciun succes remarcabil. Zetsche are la îndemână diverse opţiuni.

Cea mai atractivă ar fi cooperarea cu un producător de nişă, care ştie ce să facă cu volume mici pentru a fi rentabil. Numele lui Aston Martin este vehiculat adesea datorită conceptului Langonda prezentat acum ceva timp şi realizat pe platforma lui Mercedes GL.

Se mai poate imagina şi integrarea ca sub-brand al lui Mercedes Benz, ca model peste actualul S Classe. Numai că tocmai de aici vin multe critici, Maybach fiind adesea considerat tot un fel de S Classe, dar mai mare şi mai scump! Desigur, Zetsche are şi opţiunea de a închide marca şi să prefere conservarea, aşa cum a fost atâta timp.

Dacă vor veni vremuri mai bune, atunci poate se vor întoarce, cine ştie. Susţinătorii acestui proiect vor reaminti că în China se vor vinde în curând mai multe decât ne putem imagina (adică mai multe decât în toată Europa!) şi atunci trebuie menţinută în producţie. În 2010, s-au vândut doar 29 de bucăţi şi nu se prevede o creştere spectaculoasă. Deci, pentru business case-ul de 1.000 de unităţi nici măcar marea Chină nu poate face mare lucru.

Doar dacă Gigi se mai suie pe capota Maybach-ului său, cine ştie...

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite