Comentariul săptămânii: Gata şi cu SAAB!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dan Vardie COTY România
Dan Vardie COTY România

După ce nego­cierile cu Koenigsegg Group AB au eşuat în mod aproa­pe misterios, ultimele ze­ce zile păreau că aduc un nou cumpărător cel puţin la fel de spectaculos: Spyker!

Un foarte modest producător olandez de supermaşini - realizează doar câteva zeci de unităţi pe an- care a reprezentat o marcă extraordinară la începutul secolului trecut.

De când a fost readus la viaţă, Spyker s-a remarcat doar în filmul „Basic Instinct 2" când legenda sexy Sharon Stone plonjează în apă cu un Spyker cu puţin înainte ca partenerul ei de drum să-i provoace un orgasm! Altminteri, cel mai important acţionar este un rus...

Iată ,însă, că GM, după ce a anunţat că Spyker este singurul cu care negociază, acum a venit şi a a spus că este prea târziu. Este vorba de limita 31 decembrie 2009, dată la care GM avea obligaţia să închidă tranzacţia. Ce se va întâmpla cu SAAB? Va fi închisă. Pentru totdeauna? Asta nu se ştie niciodată. GM rămâne cu toate drepturile mărcii SAAB şi dacă acum este sigur - ca şi în cazul lui Pontiac şi Saturn - că nu mai are nevoie de marcă, peste 10 ani s-ar putea să nu se ştie.

Chinezii de la BAIC - implicaţi iniţial în consorţiul Koenigsegg - au cumpărat anumite drepturi legate de actualele modele 9-5 şi 9-3 (aşa cum, de exemplu, un alt producător chinez a procedat cu ceva timp în urmă în cazul mărcii britanice Rover, cumpărând drepturi pentru Rover 75). Dar nu şi marca sau know-how-ul modelelor viitoare- din care noul 9-5 este gata de lansare. Ce se va întâmpla cu fabrica SAAB din Suedia? Putem bănui că va fi vândută pe bucăţi.

Ce vor face muncitorii SAAB? Îşi vor căuta de lucru. După cum vedeţi, situaţia este dramatică şi implacabilă. Ed Whitacre, noul boss GM este necruţător. A promis că readuce GM la performanţă financiară şi o va face. Indiferent pe cine îngroapă de viu!

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite