Comentariul săptămânii: Prea puţine

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un raport al lui Jato Dynamics demonstrează că vânzările de maşini electrice în Europa anului 2011 sunt de-a dreptul ridicole şi contradictorii.

Liderul european este - să vezi surpriză ! - Germania cu doar 1.020 de unităţi vândute în primele şase luni. Şi asta în condiţiile în care firma de consultanţă arată că statul german încurajează un cumpărător de EV cu penibila sumă de 380 de euro! În schimb, Danemarca cu subsidii estimate la 20.588 de euro a înregistrat doar 238 de înmatriculări!

Deşi Marea Britanie are acelaşi nivel financiar de încurajare - circa 6.400 de euro, la fel ca Spania, a vândut de cinci ori mai multe electrice - totuşi, doar 599. Suedia, marea promotoare green a Europei, are o piaţă de 111 unităţi, în timp ce Norvegia, cea mai bogată ţară nordică în petrol, cu o cotă de piaţă 1,23%, are un adevărat record de vânzări EV la nivel european! Franţa, ţara unde toţi producătorii au model electric, are o cotă de piaţă EV de doar 0,08%! Ca să vorbim în concret, Peugeot a vândut până acum 413 ION-i, Citroen - 409 de C-Zero, în timp ce originalul Mitsubishi i-Miev doar 36 de bucăţi. Mai gravă este însă situaţia lui Nissan Leaf - cu 33 de unităţi, sub Renault Fluence ZE.

Chiar şi micuţul Think City (între timp a intrat în faliment) a reuşit să comercializeze 110 unităţi. În clasamentul european, România figurează pe ultimul loc cu trei unităţi vândute (2 i-Miev şi un C-Zero) până la sfârşitul lui august. Dacă privim optimist, în condiţiile în care nicio ţară din vecinătatea noastră nu apare în studiu, menţionarea României este meritorie. Însă, cu trei EV-uri, piaţa noastră verde este cea mai penibilă dintre cele care au demarat electrificarea.

Surprinzător? Aş zice că deloc! Însă uimitoare rămâne situaţia în restul Europei verzi. Cifrele ridicole de vânzări nu fac decât să arate cât de scumpe sunt aceste maşini şi cât de modestă este reţeaua de prize pe străzi. Mai arată că doar sumele oferite -uneori foarte consistente - nu sunt suficiente pentru a convinge. Este nevoie de foarte multă implicare din partea autorităţilor, dar şi a administraţiilor locale care să pună în valoare aceste tehnologii de ultimă oră. Estimarile vorbesc de 2-3% şi chiar mai mult din totalul pieţelor europene din 2020 ca fiind EV-uri. Dacă ritmul din 2011 se menţine, putem sta liniştiţi cu motoarele noastre pe carburanţi fosili... 

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite