Comentariul săptămânii: Criza care produce mult profit!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Salonul Auto de la Frankfurt, cel mai importamt eveniment al toamnei, debutează într-o perioadă deloc plăcută. Mai multe state europene au situaţii financiare împinse la limita insolvabilităţii. Presa internaţională face chiar comparaţia între ce s-a întâmplat în 2008 şi ce este acum.

Sunt studii care relevă un consumator european prudent, fără un prea mare apetit de cumpărături, mai ales maşini. Totuşi, la Frankfurt producătorii de automobile vorbesc cu multă energie despre cele mai noi modele şi concepte. Automobilul devine mai sigur, mai verde şi tot mai interconectat cu alte maşini, dar şi cu infrastructura. Mai mult, deşi este criză, majoritatea constructorilor au profit şi se întrec în a produce/vinde cât mai mult. Declaraţiile preşedinţilor de corporaţii germane vorbesc chiar de faptul „că de la noi nu se vede criza", ca să-l cităm pe Peter Schwarzenbauer, membru în boardul Audi.

Marele boss al lui Daimler, Dieter Zetsche, afirmă: „clientela noastră are bani şi, dacă vrea un Mercedes, îşi cumpără!". Rivalul BMW este pe cale să realizeze cel mai mare succes financiar din istoria firmei cu vânzări-record - 1,6 milioane de unităţi. Iar grupul VW (deşi are o „mică" încurcătură cu Suzuki, care vrea să renunţe la parteneriatul strategic) este în plin avânt să devină lider mondial, depăşind Toyota. Apropo de Toyota, producătorul nipon a confirmat că va avea cele mai bune vânzări europene din istorie. Chiar în ciuda problemelor legate de cutremur, tsunami etc. Sigur că alţii sunt ceva mai prudenţi, Carlos Ghosn fiind o voce foarte clară în acest sens. Domnia Sa afirmă că Europa are semne economico-financiare mixte. Însă cei mai mulţi producători se liniştesc când se uită la China, Brazilia, India şi Rusia.

Cât timp ai China, care vinde de două ori cât toată Europa la un loc, pericolul recesiunilor europene nu este chiar o mare nenorocire. Sigur, dacă aceste zone emergente nu vor mai avea potenţial, atunci va trebui să ne întoarcem la consumatorul european... Dar până atunci, profiturile - de criză - se vor situa la câteva miliarde de euro. Pe an! 

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite