VIDEO Clio Symbol, o maşină populară şi rentabilă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Adevărul“ continuă seria de teste cu autoturisme second-hand. Candidata de astăzi este cea mai accesibilă maşină de import la mâna a doua din România, Renault Clio Symbol. Popularitatea se datorează preţului scăzut, un model fiind găsit foarte uşor de cumpărat cu o sumă cuprinsă între 1.700 şi 5.000 de euro, în funcţie de anul de fabricaţie.

Autoturismul testat de noi are un preţ de piaţă de 3.000 de euro, dat fiind că este un diesel şi este fabricat în 2007. Clio Symbol a fost produs din 2001 şi până în 2009.

În anul 2001, Renault a lansat versiunea sedan a modelului Clio II, numită Clio Symbol pe anumite pieţe şi Clio Sedan sau Clio Thalia pe pieţele exotice din Asia şi America de Sud. Modelul a fost destinat pieţelor din ţările în curs de dezvoltare, dar a fost introdus şi pe pieţe ca cea din Spania, unde versiunile hatchback nu erau foarte apreciate.

În Europa de Est, un Clio Symbol nou-nouţ este mai ieftin decât Clio II şi mai scump cu aproximativ 30% decât Dacia Logan. Sunt pieţe în America Centrală (exemplul Mexicului) în care modelul este vândut sub marca Nissan Platina. La sfârşitul lui 2006, modelul a primit un facelift. Ca echipamente standard erau noi în gamă aerul condiţionat şi cd player-ul.

Costuri de exploatare rezonabile

Noi am testat acum, după 4 ani, varianta diesel 1,5 dCi de 80 CP Clio Symbol, în echiparea Fidji. Primul lucru care îţi sare în ochi de cum te aşezi în scaun este planşa de bord preluată de la Clio II. De la acelaşi model au fost preluate şi feţele de uşă. Consola centrală este sărăcăcioasă, iar materialele folosite la finisaje nu sunt unele dintre cele mai bune. Deranjat este volanul de dimensiuni mari, comparabil cu cel de pe autoutilitare mari. Ca echipamente în plus (faţă de versiunea iniţială fără facelift),

Clio Symbol are ABS şi airbag pentru pasager.  Dieselul de 1.5 l şi 80 CP este încă plăcut de condus, chiar dacă maşina are peste 96.000 de km la bord. Cuplul mult mai mare îşi face simţită prezenţa la turaţii joase, maşina având un comportament vivace până în treapta a treia. Clio Symbol stă bine pe viraje atât timp cât comenzile nu sunt bruscate.

Am sesizat o problemă la ambreiajul modelului testat, dar este o problemă ce ţine strict de stilul de conducere al proprietarului.
Destinat clienţilor conservatori, care preferă o maşină de marcă, un Clio Symbol îşi merită banii, raportul preţ-calitate fiind unul dintre cele mai bune în clasa sa. Cu alte cuvinte, deşi nu oferă prea multe în ceea ce priveşte dotările, un Clio Symbol second-hand nici nu scoate foarte mulţi bani din buzunarul cumpărătorului la achiziţie.

Având la bază platforma vechiului Clio, Symbol este o maşină corectă, fiind previzibilă la limită şi având un comportament subvirator normal. Suspensia relativ moale generează un ruliu evident în viraje, dar maşina rămâne controlabilă. Clio Symbol pare construit după principiul rusesc, nu sunt foarte multe brizbizuri, nu are ce să se strice. Acest model, deşi este la 96.000 de km, nu a cunoscut defecţiuni ale ansamblului motor - cutie de viteze. Au fost schimbate până acum, în afara celor prevăzute de revizii, un cap de bară de direcţie şi un furtun de alimentare.

Modelul are reviziile recomandate o dată la 10.000 de km, iar preţurile acestora variază de la 340 de lei (revizia de 10.000) la peste 700 de lei (cea de 100.000). Versiunea diesel este mai scumpă, dar are şi un consum de 6 litri la 100 km, ceea ce duce la nişte costuri de exploatare foarte mici.

+

-Este un sedan ieftin, cu un portbagaj imens.
-Dieselul este rezistent în timp şi foarte economic.
-Costuri de exploatare reduse, reviziile nu sunt foarte ieftine, însă consumul este decent.

-

-Poziţia de condus este înaltă şi scaunele au şezut mic.
-Spaţiul pentru toţi pasagerii este redus.
-Preţurile pieselor sunt comparabile cu cele de la modelele de clase superioare.

Renault Clio Symbol Fidji 1.5 dCi 80 CP

Interiorul este foarte sărăcăcios şi dominat de volanul de dimensiuni mari



-0-100 km/h: 12,2 secunde
-Viteza maximă: 175 km/h
-L/l/h (mm) 4.171/ 1.639/1.437
-Masă proprie (kg): 990
-Cilindree (cmc): 1.368
-Putere (CP) 80
-Consum mediu: 6 l/100km
-Cutie de viteze manuală cu 5 trepte

Ce poţi cumpăra cu 3.000 de euro?

-Chevrolet Kalos Sedan din 2005. Maşina are 121.000 km şi motor pe benzină (94 CP). În România a fost concurent direct pentru Clio Symbol.

-Dacia Logan din 2005. Loganul oferă un spaţiu interior mai mare în spate. Modelul este pe benzină şi este foarte uzat (cu 201.000 km la bord).

-Opel Vectra din 1996. Un model dintr-o clasă superioară, dar mult mai vechi. Şi această maşină este foarte uzată, având 200.000 de km la bord.

image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite