Citroën atacă piaţa cu un „OZN“ hibrid
0„Adevărul“ a testat la Balcic, în Bulgaria, cel mai nou model din gama premium a francezilor de la Citroën. DS5 este o apariţie futuristă în clasa sedanurilor medii.
Testul cu noul Citroën DS5 a fost făcut între Bucureşti şi Balcic şi, pe parcursul său, am avut parte de toate tipurile de drum ce pot fi întâlnite în condiţii obişnuite.
Trafic de oraş, autostradă, drum naţional, dar şi calamitatele drumuri bulgăreşti. DS5-ul ne-a dovedit că este foarte confortabil şi are o ţinută de drum bună.
Modelul testat de noi, varianta hibridă (care este cu 240 de kilograme mai grea decât variantele convenţionale din aceeaşi gamă), şi-a trădat caracteristicile de maşină grea, dar într-un sens bun, aşezându-se foarte bine pe drum, lansându-se foarte bine şi stând foarte bine în viraje.
Sistemul de frânare este unul foarte bun, oprind imediat, la nevoie, autoturismul de peste 1,6 tone.
O hibridă sprintenă
Cei 200 CP ai lanţului cinematic hibrid (compus dintr-unmotor diesel de 2 litri şi 160 CP şi unul electric) sunt suficienţi pentru a face o astfel de maşină sprintenă.
Deşi există moduri sport şi padelele pe coloana volanului, la modelele cu cutia pilotată, transmisia are uşoare delayuri în modul automat pentru a imprima maşinii nişte sprinturi foarte prompte.
Situaţia se schimbă pe modul manual, răspunsul transmisiei şi al motorului fiind foarte prompte. La toate acestea se adaugă şi transmisia integrală care îmbunătăţeşte până aproape de optim comportamentul dinamic al maşinii.
DS5 este primul Citroën cu tehnologie full-hybrid Hybrid4, dar şi una dintre puţinele maşini din clasa sa care a trecut la hibridizare. Aceasta oferă mai multe moduri pentru a conduce. Folosind roata de control de pe consola centrală, şoferii pot alege unul dintre cele patru moduri: Auto, ZEV, 4 Wheel
Drive şi Sport.
Un look extravagant
Pentru o persoană nefamiliarizată cu sistemele hibride, există un uşor moment de panică când motorul se turează inexplicabil de mult, acest lucru fiind normal când acesta începe să funcţioneze ca generator pentru acumulatori.
Designul nu este unul futurist, este frapant de inovator. Se pare că vor trece zeci de ani până când liniile de design ale DS5 vor părea învechite. Foarte multe mărci încep să se bazeze tot mai mult pe aşa-zişii cumpărători emoţionali, iar DS5 este destinat tocmai acestora.
Deşi DS5 pare foarte mare, este mai compact, fiind cu 25 de centimetri mai scurt decât C5. Maşina stă sigură pe ecartamentul generos, subliniat de evacuarea dublă integrată în bara spate şi întărită de o semnatură luminoasă formată din şase linii.
Comenzile din DS5 sunt inspirate de la avioanele moderne
O maşină sigură
Dacă exteriorul este frapant, nu pot găsi cuvinte pentru interior. De fapt, nu este un interior, este mai mult un cockpit. Comenzile sunt inspirate de la avioanele moderne, iar ergonomia este perfectă.
DS5 este una dintre acele maşini care parcă te înconjoară, pentru a avea o cât mai bună priză pe volan, acces la comenzi şi un sentiment cât mai mare de siguranţă.
Vizibilitatea este perfectă, iar multiplele sisteme de siguranţă au grijă ca orice manevră să fie efectuată în siguranţă, fie că este manevră de parcare sau de schimbare a benzii de rulare.
DS5 este una dintre cele mai bune maşini de pe piaţă şi am aşteptat-o pentru a vedea cum Citroën face un pas curajos şi mare în segmentul producătorilor cu pretenţii premium.
Citroën DS5 Hybrid4
- 0-100 km/h: 8,6 secunde
- Viteza maximă: 211 km/h
- L/l/î: 4.275/1.810/1.552
- Masă proprie: 1.660 kg
- Volum portbagaj (l): 325
- Putere motor termic (CP): 163
- Putere motor electric (CP): 37
- Acumulator: Li-Ion
- Consum mediu: 6 l/100 km (în regim mixt)
- Cutie de viteze: pilotată, 7 trepte
- Preţ: 42.750 de euro (cu TVA)
Rivalii lui Citroën DS5
VW Passat: Sedanul mediu german nu are pretenţii premium şi nici nu are încă variantă hibridă. Este mai ieftin, dar are un design destul de comun.
Peugeot 508: Colegii din grupul PSA au un sedan mediu care arată bine, are dimensiuni care trec peste această clasă, dar încă nu au sistem hibrid în gamă.
Opel Insignia: Sedanul mediu al germanilor care sunt parte a grupului GM este foarte atrăgător. Dacă ar aduce în gamă un sistem hibrid, Opel ar putea atrage de partea Insigniei şi câţiva dintre admiratorii maşinilor eco.
Rubrică realizată în colaborare cuautohobby.ro
