VIDEO Citroën DS3, în pas cu moda

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Trenul de rulare este mai rigid decât la C3, însă DS3 nu este un Mini
Trenul de rulare este mai rigid decât la C3, însă DS3 nu este un Mini

Un exerciţiu stilistic pentru cei care ţin la propria imagine. Iată noul Citroën DS3. Citroën a promis să se întoarcă în segmentul premium şi s-a ţinut de cuvânt. Modelul DS3 este primul din noua serie DS şi un concurent important pentru Mini şi Fiat 500.

Noul Citroën DS3 este exact genul de maşină pe care o cumperi atunci când imaginea este o prioritate. Are dimensiunile care o recomandă pentru condusul în oraş, dar oferă un impact vizual specific limuzinelor de prestigiu.

CUM ARATĂ?

Spre deosebire de concurenţii direcţi, Mini şi Fiat 500, noul DS3 nu are decât numele inspirat din trecutul mărcii. Designul este unul modern şi împrumută platforma tehnică de la noul C3. Se disting partea frontală impunătoare marcată de leduri şi profilul plonjat foarte sportiv, specific unei caroserii cu trei portiere.

Faţă de prototipul arătat iniţial, Citroënul DS3, lansat acum în serie, este foarte asemănător până la nivelul detaliilor. DS urmează a fi seria de modele premium din oferta Citroën.

Drept urmare, DS3 vine cu o gamă extinsă de personalizare, atât în ceea ce priveşte culorile, dar şi texturile disponibile pentru exterior şi interior. Practic, clienţiilor le sunt oferite 38 de posibilăţi de asortare a personalităţii. Faţă de Fiat 500, DS3 permite un tipar mai îndrăzneţ al combinaţiilor şi asta datorită perfecţionării procesului de fabricaţie.

Pentru habitaclu se prescrie aceeaşi reţetă generoasă. Planşa de bord împrumută culoarea de la exterior şi se ajunge până la a personaliza şi cheia de contact. Pentru ea există „pastile" colorate asortate la caroserie.

.

CUM MERGE?

Prima ocazie de a conduce maşina a fost oferită presei la Paris. Aşa am reuşit să descope­rim şi un nivel de calitate foarte apropiat de nivelul aparenţelor. DS3 este pe dedesubt un Citroën C3, dar are o ţinută mai fermă datorită suspensiei modificate şi a jantelor de maximum 17 inci. O altă preocupare Citroën a fost să ofere un parcurs silenţios. Şi a reuşit cu sprijinul unei izolări foarte atent lucrată. Pasagerii chiar nu pot fi deranjaţi de funcţionarea motorului sau alte zgomote aferente conducerii unei maşini de oraş obişnuite. La confort, verdictul nostru trebuie să penalizeze compromisurile făcute în favoarea unei identităţi oarecum sportive.

CÂT DE CONFORTABIL?

Spaţiul interior este la cote îmbucurătoare, cel puţin pentru patru pasageri. Citroën menţionează chiar trei pasageri pentru bancheta din spate, dar, dacă nu există situaţii-limită, atunci noi nu încurajăm excesul de yoga. Pentru ocupanţii locurilor de lângă parbriz viitorul arată foarte bine. Sunt găzduiţi în două scaune atent profilate ergonomic şi au la dispoziţie toate răsfăţurile unei maşini premium.

Dintre toate, privirea ajunge cel mai repede la sistemul de navigaţie şi multimedia deservit de un monitor color impresionant. Deloc de neglijat, portbagajul de 285 l este un ajutor de bază şi din nou un avantaj în faţa concurenţilor. Din gama motorizărilor, noi am condus propulsorul de 1,6 l şi 150 CP de origine BMW.

Este acelaşi motor de la Mini Cooper S şi exact ceea ce recomandă doctorul pentru şoferii cu suflet tânăr. Sprinten, elastic şi cu un sunet deosebit la turaţii joase. Pentru firile economice, Citroën a pregătit şi două dieseluri, de 90 şi 110 CP, alături de alte două variante pe benzină, de 95 şi 120 CP.

+

Design reuşit, foarte inspirat pentru o citadină cu accente premium.

Ţinută de drum îmbunătăţită faţă de C3.

Configuraţiinumeroase, astfel că maşina poate fi extensiv personalizată.

-

Spaţiul pe banchetă doar pentru doi adulţi şi nu pentru trei, aşa cum sugerează constructorul.

Direcţia puţin cam uşoară comparativ cu suspensia mai fermă decât la C3.

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite