China vs. restul lumii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„AutoShanghai“ se doreşte cea mai pură expresie a supremaţiei Chinei în domeniul auto. Este Salonul auto al unei pieţe care anul acesta are şanse să urce la aproape 20 de milioane de unităţi, o cifră pe care nimeni în istorie nu a atins-o.

Prin comparaţie, piaţa SUA va ajunge undeva spre 13,5 milioane de unităţi, în timp ce Europa s-ar putea să nu treacă de 14 milioane. În procente - 27% din fenomenul automobil al Terrei. Ca unul care am parcurs kilometri buni prin cele 10 hale rezervate maşinilor, nu pot să nu remarc incredibila voinţă a chinezilor de a prezenta tot ce au mai bun în domeniu, indiferent dacă este 100% produs local sau joint-venture. Din perspectiva noastră, două au fost premierele care vor conta cel mai mult.

Audi Q3 este noul baby SUV din Ingolstadt, un „pui" de cross­over care va servi foarte bine în regim urban, dar poate oferi satisfacţie şi la evadările în natură. Chiar mai spectaculoasă ni s-a părut premiera mondială a lui Citröen DS5. Este o maşină la limita dintre coupe, crossover, limuzină şi break, încercând să împrumute ce este mai bun de la fiecare. Mai mult, maşina va fi fabricată în China şi va fi distribuită printr-o reţea de dealeri specializaţi doar în linia DS. Din fericire, modelul chinezesc nu va fi preluat în Europa, unde concesionarii Citröen vor vinde ambele linii de produse. Însă, marele orgoliu îl reprezintă puzderia - sunt peste 40 înregistraţi oficial - de producători locali ce prezintă modele - multe dintre ele - interesante.

Din păcate, cvasimajoritatea nu au decât denumiri chinezeşti. Sunt mărci cunoscute precum SAIC, BYD sau Brilliance care au maşini tot mai interesante. Dar şi alţii... Luxgen, Zotye Auto sau Changan, care au câte ceva de spus, inclusiv automobile electrice. Iar unul precum Geely, după ce a cumpărat Volvo, şi-a făcut mai multe sub-brand-uri precum GE -Geely Excellence (aici are chiar şi un „Rolls Royce" botezat Emgrand), GLEAGUE şi GSTAR! China mai are un singur vis: să devină cea mai mare putere economică a lumii, fiind depăşită, pentru moment, doar de SUA. La maşini a reuşit să fie numărulr 1 şi pare acum tot mai preocupată de piaţă şi de modelele sale. Cel puţin aparent, nu am văzut prea multă dorinţă de export spre Europa. Deocamdată.  

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite