Chiar şi Rusia este la pământ

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dan Vardie COTY România
Dan Vardie COTY România

Am participat recent la Gala Autobest la Moscova, eveniment de primă importanţă pentru presa auto est-europeană.

România nu este doar reprezentată în AUTOBEST, dar este şi fondatoare a acestui foarte important juriu internaţional. Dincolo de succesul evenimentului, nu am putut să nu arunc o privire despre cum merge Rusia, dar şi celelalte ţări din regiune. Şi, poate spre marea surprindere a multora, avem mult mai multe asemănări decât ne-am aştepta.

Moscova arată destul de mult ca Bucureştiul. Este cenuşie, un trafic infernal, cu două-trei ore de la aeroport până în centru. Poţi să vezi destule limuzine - mai ales în centru -, dar şi destule maşini vechi, în frunte cu celebrele Lada şi Moskvici care se importau şi în România comunistă.

Este la fel de frig, poate chiar mai rău ca la noi, iar drumurile arată cam la fel da­că înţe­le­geţi ce vreau să spun. Par­tea cea mai neplăcută es­te că piaţa auto a căzut cu pes­te 50%, exact aşa cum s-a în­tâm­plat şi la noi. De unde Ru­sia trebuia să devină cea mai mare piaţă a Europei, de­păşind Germania, acum are probleme serioase de exis­tenţă.

Chevrolet, marele câştigător al premiului AUTOBEST 2010 cu mo­de­lul Cruze, este cea mai im­por­tată marcă din Rusia. Da­că în 2008 s-au vândut aproape 250.000 de unităţi, anul trecut abia a trecut de 100.000, iar pentru 2010 toată lumea evită să dea cifre. În afară de op­ti­mismul oficial care vi­ne direct de la Kremlin, specialiştii independenţi se abţin. Nici alte pieţe din ju­rul Rusiei nu sunt pe roze. Spre exemplu, marele Be­la­rus înseamnă de fapt o pia­ţă de vreo 10-12.000 de unităţi! Este mai mult de­cât foarte grav. Criza nu-i oco­leşte nici pe cei mai puternici...

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite