VIDEO Chevrolet Orlando, un monovolum atractiv

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Orlando, alături de Cruze, arată că maşinile europene de la Chevrolet s-au despărţit uşor de imaginea coreeană dată de platformele preluate odată cu Daewoo. Inginerii Chevrolet au reuşit să creeze un model care este în parte MPV, în parte crossover şi care are ceva de spus în segmentul monovolumelor de familie.

Ampatamentul este mare, iar uşile din spate au dimensiunile celor de la un sedan cu lungime extinsă. Toate aceste aspecte (lungime de 4.652 mm şi ampatament de 2.760 mm) se traduc prin mai mult spaţiu interior pentru toţi pasagerii.

La drum lung, maşina se dovedeşte a fi foarte confortabilă, chiar şi pentru cinci persoane adulte cu o mulţime de bagaje. Totuşi, în MPV am găsit încă două scaune care se rabatează foarte uşor. Acesta este cel mai confortabil ultim rând de scaune întâlnit de noi la versiunile cu şapte locuri, deşi trebuie să fii contorsionist ca să ajungi la ele.

Volanul este unul dintre atuurile noului model, fiind confortabil şi asigurând o priză bună

image

În interior, Orlando este foarte bine antifonat, iar motorul diesel se aude atât de încet încât pare că imită un storcător de fructe. În viraje, Orlando îţi aminteşte brusc că este o maşină de dimensiuni foarte mari, mai ales la viteze mai ridicate. În aceste condiţii, maşina are un comportament subvirator. Ţinuta de drum este foarte asemănătoare cu aceea a unui SUV de dimensiuni mari.

Pe un drum denivelat, pasagerii de pe ultimele două rânduri de scaune încep să se simtă ciudat pentru că maşina are o suspensie elastică, puntea a doua balansând la fel ca la MPV-urile derivate din van-uri. Suspensia de pe Orlando foloseşte configuraţia McPherson în faţă şi un arbore compus (bară de torsiune) în spate. Motorul dezvoltă 163 CP la 3.800 rpm şi oferă suficientă putere pentru a face agilă o maşină de aproape 1,7 tone.

Linii americane pentru o imagine de compactă

Orlando este, din punctul nostru de vedere, o alternativă pentru mai multe maşini de familie prezente pe piaţă. Partea frontală este uşor de recunoscut datorită elementelor supradimensionate (de la siglă şi până la blocurile optice). Imaginea este completată de profilul cu linia joasă şi curbată a acoperişului şi pasajele roţilor foarte reliefate care pot adăposti jante până la 18 inch (noi am avut parte de 17). Bosajele proeminente accentuează impresia de autovehicul cu o caroserie compactă şi păstrează în acelaşi timp o ţinută de drum bună.

Interiorul se remarcă şi el prin multe dintre cele mai recente elemente de design ale mărcii, cum ar fi cabina dublă preluată de la Corvette şi iluminarea ambientală în albastru a consolei centrale. Funcţionalitatea este bine gândită, iar postul şoferului este unul confortabil şi relaxant. Spaţiul de încărcare este generos şi numeroasele soluţii de depozitare vor capta şi ele atenţia şoferilor familişti. Cea mai ingenioasă este zona din spatele panoului frontal al sistemului audio, aflată atât la îndemâna şoferului, cât şi a pasagerului.

Ocupanţii sunt protejaţi de şase airbaguri - duble frontale, laterale şi tip cortină. Programele ABS şi ESP sunt şi ele prezente, la fel şi senzorii de parcare. Orlando este dotat cu senzori de coliziune, iar portierele se descuie automat atunci când este detectat un impact, pentru a uşura munca celor care doresc să iasă din maşină.

Deşi numele său are o rezonanţă care ne aminteşte de o vacanţă în America, Orlando este o maşină mare şi practică ce va atrage cu siguranţă atenţia. O altă caracteristică ce atrage atenţia este preţul. Din păcate, designul are multe linii americane, care nu sunt cele mai frumoase din lume.

+

- Dispunerea de tip amfiteatru a locurilor care permite vizibilitate bună pentru toţi pasagerii.
- Motorul, deşi este puternic, nu consumă mult şi este silenţios.

-Multiplele spaţii de stocare
-

- Designul puţin prea american pentru gustul nostru.
- LED-urile de la sistemul de aer condiţionat nu se văd foarte bine ziua.
- Nu este afişată viteza de la cruise control.

Chevrolet Orlando LT Plus

- Viteza maximă 195 km/h L/l/h (mm) 4.652/1.836/1.633
- Masă proprie (kg) 1.659 Cilindree 2 litri Putere (CP/rpm) 163 la 3.800
- Cuplu (Nm/rpm) 360 la 2.000
- Consum mediu 8 l/100km
- Cutie de viteze automată cu 6 trepte
- Preţ (cu TVA) 19.230 de euro (varianta de bază)

Care sunt concurenţii lui Chevrolet Orlando pe piaţă?

image

- Ford Galaxy. Un model mai pretenţios, dar şi mai scump decât Orlando. Generaţia actuală a concurentei nu este la fel de încăpătoare.

image

- Opel Zafira. Concurentul din grupul GM este mai învechit din punct de vedere tehnic şi aşteaptă reînnoirea generaţiei. Acest aspect şi preţul îl fac dezavantajos.

image

- VW Sharan. Modelul nemţesc este mai tehnicizat, mai bine dotat, dar şi mai scump. Motorul diesel de la VW este şi mai zgomotos, spaţiul oferit este asemănător.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite