Cel mai ieftin Suv european

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Portbagajul lui Duster ajunge la 1.600 de litri cu bancheta rabatată
Portbagajul lui Duster ajunge la 1.600 de litri cu bancheta rabatată

Dacia Duster se doreşte un SUV de buget la achiziţie şi exploatare.Trei motorizări disponibile şi două versiuni de sistem de tracţiune. Preţurile oficiale le vom şti anul viitor.

Duster, al 6-lea vehicul al gamei Dacia, este un SUV compact construit atât pentru „jungla urbană", dar şi pen­tru a explora natura. Modelul ramâne fidel filozofiei impuse de grupul Renault mărcii Dacia şi anume un raport preţ/spaţiu interior cât mai bun, costuri de utilizare reduse şi fiabilitate.

Dacia Duster se prezintă de la bun început ca un model 4X4 veritabil. Partea frontală se distinge prin impresia de robusteţe pe care o degajă: aripile largi, impozantul bandou cromat al calandrului precum şi bara de protecţie masivă nu lasă nicio îndoială cu privire la apartenenţa modelului Duster la universul 4X4. Din profil, garda la sol de peste 200 mm, pasajele roţilor bine marcate şi elementele de protecţie a caroseriei invită şoferul la asaltul şoselelor şi drumurilor celor mai dificile.

SISTEMUL DE TRACŢIUNE

Dacia Duster va fi disponibila în toate ţările de comercializare în versiunea 4x2 dar şi în versiune 4x4. La aceasta şoferul poate selecta trei tipuri de funcţionare. AUTO este modul în care repartizarea cuplului între puntea faţă şi spate se face automat în funcţie de condiţiile de aderenţă.

Conceput pentru a garanta o motricitate optimă, indiferent de condiţiile de aderenţă, acest dispozitiv conferă modelului Dacia Duster capacităţi 4x4 reale. În condiţii normale, cuplul este transmis doar roţilor din faţă. În caz de pierdere de motricitate sau în condiţii de aderenţă precară, o parte din cuplu este transferată punţii spate. În condiţii extreme, cuplul este repartizat în proporţie egală, de 50%, pe fiecare punte. Această distribuţie este asigurată de un dispozitiv de cuplare electromagnetică de provenienţă Nissan.

LOCK este modul în care şoferul închide electronic cuplajul central şi transferă în permanenţă 50% din cuplu pun­ţii spate. Această utilizare este recomandată pe suprafeţele cu aderenţă scăzută (zăpadă, noroi, pamânt, ni­sip) şi la viteză redusă. Al tre­ilea mod este 4x2, în care transmisia este setată pe două roţi motrice. Acest mod se pretează şofatului pe sosele în stare bună şi permite reducerea consumului de carburant.

DIMENSIUNI

Cu o lungime de 4,31 metri şi o lăţime de 1,82 metri, Dacia Duster afişează dimensiuni compacte, ce îi permit să evolueze la fel de bine în mediul urban cât şi în off-road. Maşina a fost concepută pentru a înfrunta toate tipurile de şosele. De aceea, Duster beneficiază de caracteristici specifice modelelor de teren. Avem gardă la sol de peste 200 mm, unghi de atac de 30 de grade şi unghi de degajare de 35 de grade.

image

Parametrii sunt comparabili cu cei ai SUV-urilor compacte de provenienţă vest europeană sau asiatică şi suficient de generoşi pentru a nu avea probleme în teren dificil. Masa redusă este un alt atu. Dacia Duster cântăreşte 1.180 kilograme, în versiunea 4x2 şi 1.280 kilograme în versiunea 4x4, comparabil cu un autoturism de clasă mică sau unul de segment compact foarte uşor. Dacia Duster va fi disponibilă în momentul lansării cu trei motorizări binecunoscute deja de pe Logan şi Sandero.

Cât va costa Dacia Duster?

Referitor la preţuri, Liviu Ion, directorul de comunicare Dacia a spus că „nu putem comenta nimic în acest moment. Suntem în plin proces de calculare al lor, aşa că vom putea discuta despre acest detaliu anul viitor".

Comunicatul de presă dat publicităţii de către Dacia vorbeşte însă despre un preţ comparabil mai degrabă cu acela al unui automobil de clasă mică. De aceea ne putem aştepta preţul de pornire al modelului pe benzină în versiune 4x2 să înceapă de undeva de la 12.000 de euro. Dan Vardie, analistul auto Adevărul este de părere că „dacă vor reuşi să aducă preţul entry level undeva la 10.000 de euro Duster va sparge piaţa".

Dacia Duster 1.6 16v benzină

L/l/h (mm) 4.310/1.820/nc
Portbagaj (litri)max. 1.600 l
Masă proprie (kg) 1.180-1.280
Combustibil benzină Euro 5
Cilindree (cmc) 1.598
Putere (CP/rpm) 90/5.500
Cuplu (Nm/rpm) 128/3.000
Emisii CO2 (g/km) nc
Cutie de viteze 5 trepte

Dacia Duster 1.5 dCi 85-105 CP diesel

L/l/h (mm) 4.310/1.820/nc
Portbagaj (litri) max. 1.600 l
Masă proprie (kg) 1.180-1.280
Combustibil motorină Euro 5
Cilindree (cmc) 1.461
Putere (CP/rpm) 85-105/3.750-
Cuplu (Nm/rpm) 200-240/2.000
Emisii CO2 (g/km) 140/150
Cutie de viteze 5 trepte

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite