VIDEO Ce maşini se lansează în 2010 în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Chiar dacă anul viitor va fi dificil pentru industria auto, piaţa nu va duce lipsă de lansări importante. Printre cele mai importante premiere de anul viitor se numără SUV-ul Dacia Duster, noile Audi A1 sau BMW Seria 5, pentru care există comenzi deja.

Cu siguranţă, cea mai importantă lansare de anul viitor pentru piaţa auto din România va fi primul SUV din istoria Dacia. Este vorba de modelul Duster. Premiera oficială va avea loc la Salonul Auto de la Geneva, din martie, iar România va fi prima piaţă unde se va lansa.

Pentru Dacia, anul acesta a fost unul plin de speculaţii şi de fotografii-spion, mai mult sau mai puţin credibile, pe tema SUV-ului Dacia Duster. Abia în decembrie, producătorul a clarificat, oarecum, lucrurile, printr-un comunicat de presă.

Duster, în România din primăvară

Am văzut cum arată maşina, ştie toată lumea că are 4,31 metri lungime şi o greutate limitată la 1.180 kg în versiunea 4X2 şi la 1.280 kg în versiunea 4X4. Din 2011, va fi produsă în Rusia şi Brazilia, urmând să fie vândută şi sub sigla Renault. Ce motorizări va avea? Unii spun că doar clasicele 1,5 pe motorină şi 1,6 benzină, alţii se hazardează la cele de 2.000 de centimetri cubi, în variante pe motorină sau pe benzină.

Mulţi iubitori ai mărcii din Mioveni se întreabă dacă Duster va beneficia de aportul ESP, măcar în varianta cea mai scumpă, ori TCS (traction control system) sau EBD (electronic brake distribution). De asemenea, se speculează şi pe marginea unor dotări premium precum tapiţerie de piele, oglinzi încălzite şi rabatabile electric.

Şi de oraş, şi pentru off-road

Platforma tehnică ranforsată a modelului Dacia Duster este adaptată pentru o utilizare atât în afara drumurilor amenajate, cât şi pentru off-road. Asta datorită unei gărzi la sol înalte (de peste 20 de centimetri) şi a unor unghiuri de trecere importante (30 de grade pentru unghiul de atac şi peste 35 de grade pentru cel de degajare).

În planul siguranţei pasive, Dacia Duster beneficiază, în versiunea de serie, de două airbaguri frontale (în funcţie de piaţă) şi de centuri de siguranţă în trei puncte, cu limitator de efort pentru locurile din faţă. În funcţie de versiune, sunt disponibile două airbaguri laterale, pentru cap şi torace, pentru locurile din faţă. Mai rămâne de aflat şi preţul oficial. Va fi sub 10.000 de euro, va trece de 18.000 de euro? Sunt lucruri pe seama cărora mulţi şi-au dat cu părerea în 2009.

Audi

La Audi urmează un an plin, dat fiind că în gama mărcii va intra A1, cel mai mic model Audi şi concurent pentru Mini. Maşina ajunge în ţară în septembrie, va avea sub patru metri lungime şi e posibil ca cel mai mic motor să fie de 1,2 litri. Două luni mai târziu, în noiembrie, va ajunge în showroomurile Porsche România Audi A7, coupe ca­­re va avea 4,8 metri lun­­­­­gime şi va concura cu Mercedes CLS.

Audi

Până atunci, în aprilie va fi lansată noua generaţie A8, model de 5,15 metri lungime, concurent pentru Mercedes Clasa S şi BMW Seria 7. Maşina are caroserie din aluminiu şi se doreşte a fi una dintre cele mai ecologice modele premium de pe piaţă. La început nu va avea motoare sub 350 CP, urmând ca mai târziu să dispună de un propulsor de 250 CP.

BMW

În prima parte a anului, va apărea a şasea generaţie de la Seria 5 sedan care va fi disponibilă cu motoare între 184 CP şi 407 CP. Motorul cel mai mic are un consum mixt de cinci litri/100 km, conform datelor BMW.

BMW Seria 5

Tot în primul semestru vin versiuni restilizate pentru Seria 3 coupe şi cabrio, dar şi variantele X6 ActiveHybrid şi Seria 7 ActiveHybrid. A doua parte a anului va aduce un facelift pentru X5, dar evenimentul important va fi lansarea noii generaţii X3, SUV care a fost lansat în 2003 şi restilizat în 2006.

Volkswagen

La Volkswagen, cea mai importantă premieră va fi noua generaţie a SUV-ului Touareg, care ar trebui să fie disponibilă undeva în jurul lunii mai. Prima generaţie a modelului s-a lansat în 2002, iar faceliftul a sosit în 2007.

image

Monovolumurile Touran şi Sharan vin cu noi generaţii în septembrie, iar tot la anul se va opera un facelift şi pentru „nava amiral" a mărcii, Phaeton. Anul acesta s-a lansat noua generaţie Polo, care din 2010 va primi versiunile GTI, Cross şi BlueMotion.

Toyota

Constructorul japonez va aduce la anul un nou model hibrid în ţară, o versiune a lui Auris care va dispune şi de un motor electric. Auris hibrid va avea un pret de pornire de peste 20.000 de euro, dispune de un propulsor pe benzină de 1,8 litri, 97 CP, dar şi de un motor electric ce reduce emisiile poluante şi consumul.

Toyota

Maşina are emisii de CO2 foarte scăzute, 90g CO2/km. Pentru Toyota, anul acesta a fost unul bogat în lansări, cu noua generaţie Avensis, micul IQ şi crossoverul compact Urban Cruiser.

Fiat

Italienii vor aduce două noutăţi. La începutul primăverii apare Punto Evo, versiunea restilizată a lui Grande Punto apărut acum trei ani. Punto Evo aduce motoare noi, este cu trei centimetri mai lung decât Grande Punto, iar producătorul spune că modelul are un consum mai mic de combustibil şi emisii poluante mai scăzute.

Punto Evo

Maşina are 4,06 metri lungime. Apoi, în iunie, micul Fiat 500 va beneficia de versiunea decapotabilă. Denumita 500C, noua versiune - un tribut adus modelului din 1957 - are acoperiş din material textil şi dispune de motorizarea diesel 1,3 Multijet 75 CP şi pe cele pe benzină de 1,2 litri, 69 CP şi 1,4 litri 100 CP.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite