VIDEO C5 Tourer, frumuseţea poate fi practică

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Adevărul“ a testat una dintre cele mai frumoase maşini de familie din clasa medie. Citröen C5 Tourer demonstrează că francezii se pricep şi la tehnică nu numai la design. În ciuda instinctului de a alege mereu un sedan, de data aceasta ne-am hotărât să vă dovedim că şi estate-urile sunt o alegere bună prin intermediul lui C5 Tourer.

Românii au rămas fani ai maşinilor în trei volume, probabil o reminiscenţă la nivel de conştiinţă colectivă a timpurilor când berlina Dacia 1310 era cel mai dorit automobil, iar break-ul era ceva luat la compromis doar pentru că te-ai grăbit şi nu ai vrut să aştepţi aproape 2 ani sedanul dorit.

Deşi oferta de estate-uri (maşini de familie) este incredibilă, unele (ca cea de faţă) arătând şi superb, oamenii încă le preferă tot pe mai puţin practicele berline. Pentru a merge puţin contra curentului, când am primit invitaţia de a testa noua gamă Citröen C5, am ales varianta Tourer, pentru că este mai utilă şi pentru că într-o gamă, estateurile merită şi ele şansa lor la glorie.

Interiorul are caracteristici premium dublate de sistemele de tip high-tech din interior

image

Gama revizuită a C5 a fost în toamna anului trecut la Salonul Auto de la Paris. Sedanul, dar şi versiunea Tourer testată de noi are, faţă de generaţia precedentă, îmbunătăţiri de ordin stilistic şi  tehnologic. Apărută iniţial ca o sperietoare de sedanuri medii germane premium, gama C5 are şi acum un look foarte actual. Astfel, designerii au decis să aplice modificări de design doar farurilor, care dobândesc lumini de zi cu LED desenate special pentru o semnătură distinctivă. O altă schimbare este şi culoarea mai întunecată a blocurilor optice spate.

Două moduri sport şi consum economic

Dacă la exterior nu s-a schimbat mare lucru, nu la fel putem spune şi despre ce este sub caroserie. Chestiile importante se petrec sub capota şi la nivelul suspensiilor. Motorul de 2 litri şi 160 de cai este acum mai eco şi mai eficient. De asemenea, suspensia Hydractive permite o „autoadaptabilitate" a înălţimii vehiculului în funcţie de starea şoselei, de viteză precum şi de stilul de condus.

După peste 600 km petrecuţi la bordul lui C5 Tourer putem spune că „se aşează" foarte bine pe drum. Consumul a fost de 7 litri la 100 de kilometri şi putem spune că banii daţi pe motorină au fost o investiţie bună deoarece maşina ne-a oferit condiţii premium, spaţiu suficient şi toate acestea cu o eficienţă bună.

Maşina, deşi este destinată familiştilor are două moduri sport, unul pentru transmisie şi celălat pentru suspensie. Acesta face şoferii să se simtă mai bine la drumuri lungi. Cutia autoadaptivă oferă posibilitatea de a se alege între modul automat şi secvenţial. În modul automat, trecerea între trepte este atât de lină şi promptă, încât nu veţi simţi nevoia să folosiţi modul secvenţial decât la frânele de motor.

Interiorul are caracteristici premium dublate de sistemele de tip high-tech din interior



Puterea de 160 CP a motorului diesel este livrată foarte bine, datorită unui mariaj perfect între toate elementele grupului motopropulsor. În interior răsfăţul este total, mai ales la varianta de echipare Exclusive; scaunele sunt îmbrăcate în piele neagră cu perforaţii, acelaşi material fiind reîntâlnite pe bord. Acesta este îmbinat cu nişte cusături albe care sunt mai mult frumoase decât practice (pentru că se reflectă în parbriz devenind obositoare la drum). 80% din comenzile sistemelor maşinii se află pe coloana de direcţie, în apropierea volanului, ducând ergonomia la un nivel foarte ridicat.

Volanul cu butuc fix care a uimit pe toată lumea la lansarea vechii generaţii C4 este prezent şi pe C5 facelift într-o variantă mult mai stilată. Sperăm ca Citröen să nu renunţe pentru viitoarea generaţie la acest semn disctinctiv al mărcii.

Citroen C5 Tourer Exclusive HDi 160

- 0-100 km/h: 10,2 secunde
- Viteza maximă 208 km/h
- L /h (mm) 4.829/1.512
- Volum portbagaj (l) 533
- Cilindree (cmc) 1.997
- Putere (CP) 160 la 3.700 rpm
- Cuplu maxim (Nm) 340 la 2.000 rpm
- Consum mediu 7 l/100 km
- Cutie de viteze automată cu 6 trepte
- Preţ (de bază) 33.069 euro (cu TVA)

+

- Este foarte bine antifonată pe interior;
- Nivelul de confort este unul premium;
- Designul franţuzesc încă întoarce capete pe stradă;

-

- Cusăturile albe de pe bord sunt obositoare;
- Uşa portbagajului se deschide electronic, dar într-un mod ciudat;
- Uşile din spate sunt mari, dar incomode la parcările din oraş;

image
image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite