BMW 525xd: eleganţă şi sportivitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Numeroasele nervuri dau aspectul unui sedan sportiv, agresiv şi aerodinamic
Numeroasele nervuri dau aspectul unui sedan sportiv, agresiv şi aerodinamic

BMW Seria 5 rămâne un sedan fascinant şi elegant chiar dacă a fost lansat în urmă cu un an şi jumătate. „Adevărul“ a testat acest model în varianta 525xd.

Deşi designaţia este 525, sub capotă se ascunde un motor diesel de 2 litri. Acesta are 218 CP şi, după cum am descoperit într-un test de aproape 1.000 de kilometri, oferă un raport foarte bun între sportivitate şi consum. Astfel, am obţinut un consum de 8 litri în regim mixt, pentru un stil de condus destul de agresiv şi la viteze destul de mari. xd-ul desemnează modelele BMW cu tracţiune integrală, o caracteristică ce se dovedeşte a fi foarte utilă pe un astfel de sedan.

Seria 5 creează impresia că se lipeşte de asfalt în viraje sau la viteze mari, iar tracţiunea integrală X-drive contribuie la acest sentiment.  Modelul de test a dovedit că este una dintre cele mai stabile maşini. Cutia de viteze automată Steptronic schimbă foarte bine treptele, nu are delay nici măcar la kick-down şi face ca padelele să fie utile doar pentru cei care ţin neapărat să le folosească.

Miza pe masivitate

Performanţele sunt decente, şapte secunde pentru sprintul 0-100 km/h şi o viteză maximă de 235 km/h. BMW mizează pe natura sportivă a maşinii în special în faţa rivalilor Audi A6, Infiniti M şi Mercedes-Benz Clasa E. Ca aproape toate maşinile BMW, şi acest sedan executiv este produs în Germania.

Actualul seria 5, care poartă numele de cod F10, s-a detaşat total de designul precedentei generaţii creat de Beangle. Actualii designeri mizează pe masivitate, dar şi pe oarecare referinţă către alte modele din anii '90 ale aceluiaşi producător.

Liniile drepte compun o siluetă cu capotă masivă, dar şi numeroase nervuri care dau aspectul unui sedan sportiv, agresiv şi aerodinamic în acelaşi timp.  Nu am putut distinge culoarea modelului de test şi asta datorită programului BMW Individual. Prin acest program a putut fi configurată o maşină cameleonică a cărei culoare devine gri la soare şi negru spre albastru noaptea. Interiorul este suficient de spaţios pentru cinci persoane.

Şi interiorul a fost configurat tot prin BMW Individual. Scaunele şi tapiţeria erau realizate din piele neagră perforată (de fapt, Cohiba brown), cu inserţii de lemn şi aluminiu. Totul este aşezat într-o ergonomie perfectă. Volanul este dispus mai vertical, la fel ca la modelele sport, iar sistemul de entertainment şi sistemele de bord sunt aceleaşi pe care le-am întâlnit şi pe celelalte modele BMW.

Manevrabilitatea şi comportamentul dinamic al seriei 5 continuă să fie o referinţă în clasă. Bavarezii au reuşit o suspensie care absoarbe bine denivelările, fără zgomot sau zdruncinături, chiar şi atunci când modul de rulare ales este Sport +.

Seria 5 este destul de asemănătoare cu seria 7 din punct de vedere al confortului şi al silenţiozităţii. Pentru tot confortul, cei din faţă aveau parte de încălzire şi ventilaţie în scaune, multiple posibilităţi de reglare electrică a scaunelor şi suport lombar. Sistemul Hi-Fi are 12 difuzoare, iar cei din interior pot asculta muzică de la radio, CD, USB sau chiar de pe iPhone-ul propriu.  ;

BMW 525xd Individual

- 0-100 km/h: 7 secunde
- Viteza maximă: 235 km/h
- L/l/î: 4.899/1.860/1.475
- Masă proprie: 1.795 kg
- Volum portbagaj (l): 520
- Cilindree (cmc): 1.995
- Putere (CP):
218 la 4.400 rpm
- Cuplu maxim (Nm):
450 la 1.500 rpm
- Consum mediu:
8 l/100 km (mixt)
- Cutie de viteze:
automată, 8 trepte
- Preţ (model testat):
64.268 de euro (fără TVA)

Pro

- Manevrabilitate.
- Consumul mixt.
- Stabilitate şi răspunsul întregului lanţ cinematic.

Contra

- Modelul de test nu avea Head-up Display.
- Preţul doar pentru lista de opţionale este de 25.800 de euro cu TVA.

Concurenţi BMW Seria 5

Infiniti M. Sedanul Infiniti are şi el atuurile sale în lupta cu germanii. Totuşi, designul este un pic cam învechit, aşteptăm noua generaţie.

Mercedes-Benz Clasa E. Odată cu noua generaţie, modelul şi-a mai pierdut din popularitate. Nu mizează pe sportivitate şi nici pe un design bine conturat.

Audi A6. Noul A6 arată foarte bine şi este un concurent de temut. Lupta decisivă se va da la capitolele preţuri şi dotări oferite la diferitele versiuni de echipare.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite