VIDEO Audi TT s-a schimbat la faţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După patru ani de succes, Audi a efectuat un facelift modest la design, dar o evoluţie semnificativă la tehnologie. Noul TT este mai puternic, mai rapid şi mai atractiv. Va avea puterea să-şi consolideze poziţia de lider absolut? Am fost la Ingolstadt pentru a ne convinge.

Faceliftul lui TT propune un design uşor evo­luat, cu ceva accente la partea frontală cu prize de aer mai mari, având un look tridimensional pronunţat, faruri de ceaţă plasate în inele de crom, grila în high gloss negru şi noi faruri cu lumini de zi LED-uri.

Spatele a primit accente mai sportive, un difuzor mai mare vopsit în negru şi o ţeavă dublă de evacuare a gazelor de eşapament pentru versiunea cu noul propulsor 2.0 TFSI. Are aceeaşi filosofie ASF - Audi Space Frame - o îmbinare fericită între aliaje de aluminiu şi oţel.

Aşa se face că acum caroseria are doar 206 de kilograme din care aluminiul cântăreşte 140 de kilograme, restul fiind oţel. De altfel, toată maşina este „light" la 1.240 de kilograme, fiind mai lungă cu doar 2 cm, restul dimensiunilor rămânând intacte.

Habitaclu uşor modificat

La interior regăsim aceeaşi notă evolutivă modestă. Au apărut inele de aluminiu la aeratoare, mai mult high-gloss negru, o margine gri la torpedou. Remarcabilă este apariţia unei tapiţerii de piele care este capabilă să reducă influenţa căldurii solare excesive. Nu se pune problema să contestăm supremaţia calităţii finisărilor interioare, benchmark pentru întreaga industrie.

Dar la un model cu o asemenea imagine ne permitem să visăm la un interior mai interesant desenat, o planşă de bord dintr-un material mai fericit ales. Cum Audi înseamnă progres prin tehnologie, nu designul este desemnat să facă furori.

image

Foarte performantă

Noul propulsor purtând tehnologie marca Audi este acest fabulos 2.0 TFSI dotat cu AVS - Audi Valve System - o benzină cu injecţie directă şi supraalimentare care produce 211 CP şi 350 Nm ofertabili între 1.650 şi 4.200 de rotaţii pe minut. Noi am condus în Germania versiunea echipată cu noua transmisie S Tronic cu şapte trepte şi două ambreiaje, plus tracţiune quattro.

Performanţele sunt foarte bune: 0-100 km/h în 5,6 secunde. Maşina este minunată. Plină de viaţă, dornică de viteze ameţitoare, un „riding" superb, acceleraţii la îndemână chiar şi la viteze de rulare de peste 150 km/h şi un sound pe care nu ai cum să nu-l iubeşti.

Cutia este chiar foarte rapidă şi foarte plăcută în modul manual. Versiunea testată avea şi suspensie Sport Magnetic Ride, care duce inevitabil la o altă ţinută de drum setată unui condus agresiv la turaţii cu sute de rotaţii pe minut  peste regimul normal.

Noul TT are şi versiune 2.0 TDI - cel mai bun în materie de emisii şi consum şi un entry level 1,8 TFSI. Numai că producătorul german nu se opreşte aici. Vine cu TT S cu acelaşi 2.0 TFSI, dar care livrează 272 CP de data aceasta şi 5,2 secunde pentru prima 100 km/h în dotare S Tronic.

În top se află TT RS cu un fabulos cinci cilindri în linie, 2,5 litri turbo de 340 CP şi 450 Nm pe care îi simţi de la 1.600 rotaţii pe minut.
Porsche România nu dă pu­bli­cităţii ţintele de vânzări pentru un asemenea mo­del de nişă, dar, dacă vor­bim despre zeci de bucăţi vândute anual, atunci aşa se va întâmpla.

+

Noua transmisie S Tronic foarte rapidă la schimbare treptelor.
Ţinută de drum foarte bună şi motricitate optimă pentru quattro.

-

Designul planşei de bord începe să-şi arate vârsta.
Calitatea unor materiale plastice de la interior este perfectibilă.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite