Audi A4, schimbarea designului clasic

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cele mai evidente schimbări ale A4 sunt la partea frontală, cu blocuri optice ce includ lumini de zi de tip plasmă
Cele mai evidente schimbări ale A4 sunt la partea frontală, cu blocuri optice ce includ lumini de zi de tip plasmă

 „Adevărul“ a testat cea mai nouă variantă de sedan a producătorului german Audi. A4 a primit schimbări majore de design pentru a face faţă şi mai bine concurenţei.

Audi A4 face parte dintr-un segment foarte disputat, în care tehnologia, sportivitatea şi designul sunt foarte importante. Noul look nu este unul revoluţionar, dar Audi şi-a dat toată silinţa pentru a-l moderniza. Cele mai evidente sunt schimbările la partea frontală, unde noile blocuri optice ce includ lumini de zi de tip plasmă devin caracteristica principală ce individualizează acest model. Partea spate este frumos conturată şi dă sentimentul siluetei unui sedan sport, însă modificările scapă uşor unui ochi neavizat.

Noutăţile se văd şi în interior, unde Audi a reuşit un design şi mai impresionant. Pe lângă materialele moi la atingere folosite, în habitaclu şi-au făcut loc şi elemente de plastic negru glossy, inserţii de lemn şi chiar câteva tuşe cromate care fac uitată monotonia interiorului modelelor precedente. Este drept că am avut parte în interiorul maşinii de test de elemente S-line.

Un motor sprinten

Comenzile sunt aşezate într-o ergonomie perfectă, iar maşina se porneşte prin intermediul unei chei moderne care se inserează într-o fantă aflată în bord.

În interior, şoferul are la dispoziţie o mulţime de gadgeturi  Fotografii: gabriel mistodie



Modelul de test era echipat cu cel mai curat motor din gamă, dieselul de 2 litri TDI şi 143 CP, care, conform producătorului, emite 119 grame de CO2 per km. Motorul se simte destul de sprinten şi are reprize foarte bune, mai ales datorită volantei îmbunătăţite. Vitezele de autostradă sunt specialitatea acestui model, care oferă suficient cuplu pentru depăşiri şi un ton al motorului plăcut pentru o astfel de unitate diesel.

În interior, şoferul are la dispoziţie o mulţime de gadgeturi  p Fotografii: gabriel mistodie

O altă noutate este direcţia electromecanică a noului model, acesta oferă timpi de răspuns foarte buni, dar nu apropiaţi de cei ai unor modele cu pretenţii mai sportive. Suspensia a fost reglată pentru a oferi o manevrabilitate şi un confort mai bune. Cu toate aceste elemente, evident că nu am avut plângeri legate de comportamentul dinamic. Cutia de viteze manuală în şase trepte are curse foarte precise şi este bine etajată.

Un bord al gadgeturilor

Audi Drive Select este un sistem care contribuie şi el la un comportament dinamic foarte bun, permiţând şoferului să aleagă între diverse reglaje pentru amortizoare, răspunsuri ale direcţiei şi acceleraţiei, reglaje care variază de la Comfort la Dynamic, pentru prima dată fiind inclus şi un mod eco denumit Efficiency. Comportamentul lui A4 în modul dinamic este ireproşabil, chiar şi în
curbe luate la viteze destul de mari.

În interior, şoferul are la dispoziţie o mulţime de gadgeturi şi sisteme ce includ navigaţie, sistem audio premium, sistem de frânare automată şi lane departure warning (care te asigură că rămâi mereu pe banda care trebuie). Unul dintre cele mai importante sisteme la un astfel de sedan este cel de senzori de parcare, care ar trebui să echipeze orice model comandat din gama A4. 

Audi A4 2.0TDI 143CP M6

- 0-100 km/h: 9,2 secunde
- Viteza maximă: 216 km/h
- L/l/î: 4.701/1.826/1.427
- Masă proprie: 1.555 kg
- Volum portbagaj (l): 480
- Cilindree (cmc): 1.968
- Putere (CP): 143 la 4.200 rpm
- Cuplu maxim (Nm): 320 la 1.750 rpm
- Consum mediu: 6 l/100 km (în oraş)
- Cutie de viteze: manuală, 6 trepte
- Preţ (de bază): 32.970 de euro (cu TVA)

+

- Cutia de viteze este foarte reuşită.
- Spatele atrăgător.
- Sistemul revoluţionar pentru luminile de zi.

-

- Ambreiajul se simte cam ciudat.
- Trebuie să te familiarizezi cu comportamentul direcţiei.
- Configuraţia modelului de test este prea sport pentru motorul 2 tdi.

Concurenţii lui Audi A4

image



Lexus IS-F. Propunerea premium japoneză din acest segment este foarte interesantă. La cât de puţine sunt în Bucureşti, ar putea fi privită ca exotică.

info



BMW Seria 3. Noua generaţie BMW îi ispiteşte pe toţi cu cele trei tipuri de configuraţie (chiar şi de design). Este un model dorit de foarte mulţi datorită sportivităţii pe care o inspiră.

info
info

Mercedes-Benz C-Classe. Vara trecută, producătorul din Stuttgart a operat un facelift sedanului din acest segment punând accent pe sportivitate. Este un concurent de temut.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite