VIDEO Atunci când Mini Cooper se face mare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

 „Adevărul“ a testat cel mai nou model Mini. CountryMan reprezintă o altă abordare a segmentului crossoverelor compacte conform căreia o maşină poate fi şi la modă. CountryMan, crossoverul mărcii britanice Mini, face ca acest brand să fie accesibil și familiștilor care au nevoie de o mașină mai mare care vor să fie și cool. 

Cunoscut mai mult pentru maşinile sale diminutiv, brandul Mini a devenit un cult printre tineri, cei interesaţi de modă şi chiar printre împătimiţi ai condusului (prin Cooper S). Totuşi, BMW a realizat că viaţa îşi urmează cursul firesc şi nevoile fanilor brandului Mini cresc, apar familia şi copiii şi astfel au nevoie de o maşină mai mare. Aşa s-a născut un crossover care poate deveni un icon. Mini CountryMan este o maşină de familişti, dar este doar pentru cei care sunt împătimiţi ai mărcii.

Citiţi şi:

Posesorii de autoturisme preferă să-şi repare singuri maşinile

Anumite persoane nu agreează designul unui Mini mai mare, dar ca şi rivalul său Juke, CountryMan este o maşină pe care poţi să o urăşti sau să o iubeşti, în niciun caz nu trece neobservată. Forma brută şi supradimensionată a maşinii este temperată de liniile inspirate parcă de manga-urile japoneze.

Faţă de micuţul Mini Coupe, CountryMan pare îndopat cu steroizi, dar este tot distractiv la condus. Cooper S ALL4, modelul testat de noi, este una dintre cele trei versiuni ale gamei şi cu siguranţă este cea mai amuzantă, fiind varianta cu tracţiune integrală a turboului Cooper S.

Familista cu comportament sportiv

Motorul de 1,6 litri turbo are o putere de 184 CP, un sunet foarte plăcut şi s-a dovedit a fi foarte sprinten, maşina dând impresia că iubeşte mai mult asfaltul neted decât drumurile accidentate. Transmisia manuală cu 6 trepte este foarte precisă (aşa cum îi stă bine unui Mini), iar reprizele sunt foarte bune. Totuşi, CountryMan nu este atât de rigid pe cât ne-am aşteptat la prima vedere, suspensia a fost reglată pentru a oferi un feedback bun al direcţiei şi face călătoria să fie foarte confortabilă.

Un diferenţial electromagnetic central reprezintă baza sistemului ALL4 (de tracţiune integrală Mini) şi distribuie puterea între punţile faţă şi spate în funcţie de condiţiile de condus.

Maşina de test a fost configurată cu 2+2 locuri, o şină centrală despărţind cabina în două părţi egale. Pe aceasta existau un suport de iPhone, un toc de ochelari, o scrumieră şi un suport de pahare. Din păcate, aceste obiecte sunt prinse în nişte clipsuri care se rup foarte uşor.

Bordul este dominat de vitezometrul foarte mare şi de controalele asemănătoare cu cele din avion

image

Vitezometrul a rămas la aceleaşi dimensiuni apreciabile, care permit tuturor ocupanţilor maşinii să citească informaţiile de pe el. De fapt, acest vitezometru „rupe" ergonomia postului de conducere. Oglinzile laterale nu au cea mai fericită dimensiune sau amplasare, noi nu am găsit un loc potrivit pentru a avea o vizibilitate perfectă.

Comenzile inspirate de cele de la avioane sunt un add-on la aspectul atrăgător al maşinii. Modelul de test este echipat cu pachetul Chilli, care include numeroase elemente sport şi un sistem audio care se aude foarte bine. Cei mai practici vor fi încântaţi să afle că portbagajul are un volum de 350 de litri, suficient pentru bagajele unei familii plecate în excursie.

CountryMan schimbă total felul în care brandul Mini era perceput până acum şi prevesteşte alte modele interesante care vor purta această siglă. Adăugarea celor două uşi spate aduce un plus de practicalitate pentru fidelii mărcii şi va atrage alţi cumpărători. Designul deosebit, puterea Cooper S şi comportamentul dinamic al maşinii creează împreună un pachet unic şi atractiv.

Mini CountryMan Cooper S

- 0-100 km/h în 7,9 secunde
- Viteza maximă 210 km/h L/l/h (mm) 4.110/1.789/1.561
- Masă proprie (kg) 1.455 Cilindree (cmc) 1.598 Putere (CP/rpm) 184/5.000 Cuplu (Nm/rpm) 240 la 1.600
- Consum mediu 9 l/100km Cutie de viteze manuală cu 6 trepte
- Preţ (cu TVA) 34.958 euro

Care sunt concurenţii lui Mini CountryMan pe piaţă?

1  BMW X1. Un model sensibil mai scump decât CountryMan cu care împarte platforma. X1 arată la fel de îndrăzneţ, dar are motorizări puternice şi mai sportive. 

2  Nissan Juke.
Crossoverul Nissan are o variantă mai rapidă şi mai ieftină. Lookul face din maşina japoneză un concurent de temut pentru Mini. 

3  Mitsubishi ASX. Are un design mai convenţional decât restul concurenţilor din gamă. Motorizarea de top a gamei este de 150 CP.

De la stanga la dreapta(BMW X1,Nissan Juke,Mitsubishi ASX)

image

+

- Brandul Mini a făcut din maşinile sale iconuri de modă.
- Sistemul start & stop care face maşina mai eco.
- Comenzile diverse de pe bord inspirate de aviaţie.

-

- Oglinzile laterale sunt mici, iar cea dreaptă nu este văzută în totalitate de şofer.
- Accesoriile de pe şina centrală se rup uşor.
- Vitezo­metrul nu este uşor accesibil şoferului.

10 mărci se bat pentru titlul de maşina anului

Audi A 1

image

De curând au fost anunţate cele 10 finaliste ale World Car of The Year, urmând ca marea câştigătoare să fie anunţată la New York, pe 21 aprilie, în cadrul Salonului Auto Internaţional. Maşinile calificate la categoria general sunt unele dintre cele mai importante modele globale.

Audi A1 fost prezentat în premieră mondială în data de 2 martie, la Salonul Auto de la Geneva, iar în România a fost lansat abia pe 20 septembrie 2010. Audi A8 a fost lansat tot în 2010, beneficiează de suspensie reglabilă, prin intermediul sistemului Audi Drive Select. Acesta poate seta mai multe caracteristici ale trenului de rulare, în funcţie de dorinţele celui aflat la volan.

BMW Seria 5 F10
este la a şasea generaţie şi a fost lansat pe 23 noiembrie 2009. Varianta BMW X3 facelift din 2007 candidează şi ea la titlu.

Jaguar XJ 2009 a fost lansat în iulie 2009, la Londra, are caroserie din aluminiu, dar şi motorizări de concepţie nouă.

Jeep Grand Cherokee 2005 este cea de-a treia generaţie a binecunoscutului SUV de talie medie. Mercedes-Benz SLS AMG a fost lansat pe 15 septembrie 2009, la Salonul Auto din Frankfurt.

Nissan Leaf este o maşină de familie, din clasa C şi un vehicul electric pur. Porsche Cayenne, ce şi-a făcut debutul mondial în premieră la Salonul Auto de la Geneva din 2010, este disponibil în cinci variante.

Volvo S60 a fost lansat în cadrul Salonului Auto de la Geneva 2010. Juriul World Car of the Year acordă anual premii şi pentru alte categorii, cum ar fi Performance Car şi Green.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite