Atenţie, vine Tata!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dan Vardie Coty România
Dan Vardie Coty România

Angajarea lui Carl Peter Forster la Tata va avea con­secinţe im­portante pentru toate pieţele europene.

Pen­tru cine eventual nu ştie ci­ne este Forster să spunem doar că are vreo 25 de ani de industrie auto, din care 13 la BMW. Restul şi i-a pe­tre­cut la Opel şi GM ca pre­şe­dinte pentru Europa. A demisionat în momentul în care GM a renunţat să mai vândă Opel către consorţiul canadiano-rusesc Magna- Sberbank. Forster s-a dovedit cel mai mare fan al acestei vânzări iar anularea tranzacţiei s-a transformat într-o demisie de onoare.

Despre venirea sa la Tata se vorbeşte de anul trecut. Acum însă este fapt concret. Forster va lua o poziţie extrem de importantă în concernul indian, fiind responsabil de globalizarea operaţiunilor auto. Domnia sa va conduce- de facto- Jaguar Land Rover şi are suficientă experienţă premium pentru a duce aceste mărci britanice acolo unde trebuie. Neamţul Forster ştie ce este de făcut, unde trebuie dusă componenta aristocrată şi ce lipseşte la calitate şi imagine. Nu este un proces simplu dar este probabil cel mai competent să ducă Jaguar la nivel de concurent serios pentru BMW şi Audi.

Tata are ambiţia să vân­dă Nano în Europa. Ace­laşi Forster ştie de la Opel dar şi de la Chevrolet ce-i trebuie micuţului au­to­mo­bil pentru a deveni cre­di­bil pe pieţele noastre. Ace­laşi executiv german se pricepe foarte bine la capitole precum pro­duc­ţie, inginerie, tendinţe, mar­ke­ting şi alte ingrediente care duc la succes.

Dacă Ratan Tata îi va pune la dispoziţie şi resursele necesare, Forster va produce o adevărată revoluţie pe pieţele europene, aducând un producător indian la nivel de competitor credibil şi extrem de competitiv. Sigur, nu se va întâmpla mâine dar, în câţiva ani o să auziţi şi vedeţi multă marfă indiană pe şosele Europei.

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite