Atenţie, vine Tata!
0
Angajarea lui Carl Peter Forster la Tata va avea consecinţe importante pentru toate pieţele europene.
Pentru cine eventual nu ştie cine este Forster să spunem doar că are vreo 25 de ani de industrie auto, din care 13 la BMW. Restul şi i-a petrecut la Opel şi GM ca preşedinte pentru Europa. A demisionat în momentul în care GM a renunţat să mai vândă Opel către consorţiul canadiano-rusesc Magna- Sberbank. Forster s-a dovedit cel mai mare fan al acestei vânzări iar anularea tranzacţiei s-a transformat într-o demisie de onoare.
Despre venirea sa la Tata se vorbeşte de anul trecut. Acum însă este fapt concret. Forster va lua o poziţie extrem de importantă în concernul indian, fiind responsabil de globalizarea operaţiunilor auto. Domnia sa va conduce- de facto- Jaguar Land Rover şi are suficientă experienţă premium pentru a duce aceste mărci britanice acolo unde trebuie. Neamţul Forster ştie ce este de făcut, unde trebuie dusă componenta aristocrată şi ce lipseşte la calitate şi imagine. Nu este un proces simplu dar este probabil cel mai competent să ducă Jaguar la nivel de concurent serios pentru BMW şi Audi.
Tata are ambiţia să vândă Nano în Europa. Acelaşi Forster ştie de la Opel dar şi de la Chevrolet ce-i trebuie micuţului automobil pentru a deveni credibil pe pieţele noastre. Acelaşi executiv german se pricepe foarte bine la capitole precum producţie, inginerie, tendinţe, marketing şi alte ingrediente care duc la succes.
Dacă Ratan Tata îi va pune la dispoziţie şi resursele necesare, Forster va produce o adevărată revoluţie pe pieţele europene, aducând un producător indian la nivel de competitor credibil şi extrem de competitiv. Sigur, nu se va întâmpla mâine dar, în câţiva ani o să auziţi şi vedeţi multă marfă indiană pe şosele Europei.