Asul din mânecă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Chevrolet Cruze se impune printr-un foarte bun raport între preţ şi echiparea standard. Ţinuta de drum şi motorul de 1,6 sunt două surprize plăcute. Noul Chevrolet Cruze este o „maşină globală“ cu suficient appeal şi echipare corectă la un preţ atractiv, capabilă să impulsioneze vânzările grupului într-o piaţă dificilă.

Problema care se pune acum în toate ţările, chiar şi în cele dezvoltate, este că oamenii îşi restrâng drastic cheltuielile. Cei care sunt forţaţi de diverse împrejurări să cumpere o maşină nouă, cu siguranţă vor opta pentru una de buget. Iar cu un buget mic, constructorul nu poate face minuni.

Cu bani puţini este foarte greu să găseşti ceva bine echipat, cu forme interesante, plăcut la condus şi eventual cu un „ceva" în plus. Plecând de la zicala „cu bani ştie toată lumea", câştigător în astfel de momente este cel care poate să atingă măcar o parte din calităţile de mai sus la preţuri prietenoase.

Pe parcursul celor două zile de test, a plouat aproape în continuu, astfel că putem spune că încercările s-au desfăşurat în cele mai defavorabile condiţii posibile.

Noi am condus doar versiunea cu transmisie manuală în cinci trepte şi două versiuni de motorizare: 1,6 l benzină de 113 CP şi 2,0 l­ turbodiesel common-rail de 150 CP. Ambele versiuni de motorizare au o bună distribuţie a maselor faţă-spate, ceea ce coroborat cu suspensia bine acordată conferă o ţinută de drum surprinzător de bună şi de plăcută pe drumuri virajate. Sincer, pentru o maşină din această categorie Cruze oferă mult peste media clasei.

Cum merge?

Direcţia este destul de „scurtă" - sub trei rotaţii de volan de la o extremă la cealaltă - şi, în ciuda gradului de asistare cam pronunţat, este destul de comunicativă asupra a ceea ce fac roţile pe asfalt.

De aceea, în ciuda ploii abundente şi a virajelor destul de „abrupte", am putut rula relativ repede, fără să avem senzaţia de nesiguranţă. Şi asta în ciuda anvelopelor Kuhmo, nişte entry level foarte dure, cu randament kilometric excelent, dar care nu se comportă fantastic pe asfalt ud şi vreme rece.

Aşadar, meritul suspensiei şi al caroseriei bine acordate este cu atât mai mare. O singură critică am avea la adresa maşinii, şi anume că transmisia manuală are doar cinci trepte. La motorul cu benzină de 1,6 l nu este aşa de grav, însă motorul diesel necesită în mod clar încă o treaptă.

Probabil că la începutul anului 2010 General Motors va pune la dispoziţia lui Chevrolet şi o cutie cu 6 rapoarte.Cruze oferă clienţilor spaţiu apreciabil pentru un vehicul din clasa compactă în condiţiile în care excelează printr-un design „sleek" după cum spunea Tai-wan Kim, şeful acestui proiect, şi cel care a pus la punct formele şi detaliile maşinii.

Cât de mare?

Sigur că există modele care oferă mai mult spaţiu interior poate şi un portbagaj mai mare, însă trebuie să ţinem cont şi de stilul general al designului. Una este să ai o maşină de tipul Daciei Logan sau Skoda Octavia Tour şi alt aspect este când vorbim despre o formă de tipul Chevrolet Cruze sau Fiat Linea.

Finisarea interioară este foarte bună, chiar şi pentru nivelul mediu de echipare, Kim alegând materiale textile foarte interesante pentru finisarea planşei de bord şi a feţelor de uşi. Soluţia cu textile pe bord este foarte bună din punct de vedere optic şi tactil, înlocuind cu succes plasticele ieftine, inerente unei maşini din această gamă de preţ.

Este de aşteptat să aibă însă un comportament delicat la praful din România. Rămâne de văzut cum se poate curăţa dacă verşi în zona respectivă un suc colorat sau altceva de genul acesta.

Chevrolet Cruze LS Plus 1.6 l benzină

0-100 km/h (s)   12,9
Viteza maximă (km/h)  179
L/l/h (mm)  4597 / 1788 / 1477
Ampatament (mm)  2685
Portbagaj (litri)     450
Masă proprie (kg)     1285
Combustibil   benzină Euro 5
Cilindree (cmc)     1598
Putere (CP/rpm)      113/6400
Cuplu (Nm/rpm)     153/4200
Consum u/e/m    9,0/5,5/6,8
Emisii CO2 (g/km)     159
Cutie de viteze    5 trepte

Echipare standard

Airbag-uri frontale pentru şofer şi pasager, laterale pentru cap şi toracen ABS, EBD, ESC, TBD n volan îmbrăcat în piele n computer de bord, aer condiţionat noglinzi retrovizoare electrice și degivrante, geamuri faţă-spate cu acţionare electrică, Radio CD cu MP3, închidere centralizată,  torpedou cu sistem de răcire, proiectoare de ceaţă n jante aliaj 16 inch

Echipamente opţionale

Vopsea metalizată 330 euro, trapă electrică 600 euro, sistem navigaţie cu display infotainment 7 inch 895 euro

Taxa de poluare  0 euro
Revizie 15.000 km (lei) nc
Revizie 30.000 km (lei) nc
Revizie 45.000 km (lei) nc

PREŢ CIP 11.735 € 
PREŢ TTI  13.965 €

+

Ţinută de drum competitivă
Motor de 1,6 l plăcut în exploatare
Echipare standard generoasă

-

Cinci trepte de viteză
Finisarea textilă a bordului aspectuoasă, dar poate fi dificil de întreţinut

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite