Toyota Land Cruiser 150, alpinist veteran

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Toyota Land Cruiser 150 abundă de sisteme inteligente care te ajută în situaţii dificile
Toyota Land Cruiser 150 abundă de sisteme inteligente care te ajută în situaţii dificile

Un clasic ajuns la o nouă generaţie se impune prin tehnologie de top. Competent pe asfalt şi incredibil în afara sa, Land Cruiser te poartă pe oriunde chiar dacă nu te pricepi foarte tare. Asta datorită tehnologiei „Multi Terrain“.

60 de ani de experienţă off-road. 60 ani în care a făcut cunoştinţă cu toţi bolovanii de pe lumea astea şi cu toate hârtoapele pe care le ascunde pământul. Nu cunoaşte frica de înălţime pentru că a petrecut mai mult timp în munţi, la altitudine, decât orice alpinist profesionist.

CUM ARATĂ?

Când pătrunzi în interiorul lui Land Cruiser 150, ce are o configuraţie cu şapte locuri, nici nu ştii în ce parte să te uiţi. Nivelul este premium, cu un layout al bordului mai modern, cu finisaj şi materiale mai bune decât la un off road generalist.

Ca să nu mai vorbim despre echipamentele de confort prezente pe echiparea Luxury: sistem audio JBL, cu DVD changer şi 17 boxe, sistem entertainment cu monitor de 9 inci şi aer condiţionat automat pentru locurile din spate, cotieră centrală faţă cu funcţie de refrigerare, precum şi un sistem big brother denumit Multi Terrain Monitor ce include 4 camere video cu vizibilitate 360 grade, inclusiv pentru asistenţă la parcare. În teren accidentat, poţi vedea ce se află în jurul maşinii.

MULTI TERRAIN LA BORD

Impresionantă este electronica ce dictează sistemului de tracţiune ce atitudine să adopte pe diverse suprafeţe. Poţi bloca diferenţialele (central şi spate), cupla reductorul, seta suspensia pe modul sport sau confort sau ridica şi coborî garda la sol. Am uitat ceva?

Bineînţeles. Noul „150" mai beneficiază de aportul unui alt sistem, Crawl Control, care permite şoferului să abordeze orice fel de obstacol, fără ca acesta să atingă pedalele de acceleraţie sau frână. Şi cu asta gata! A, ba nu. Dacă Land Rover are Terrain Response, atunci Land Cruiser are Multi-Terrain Select, un asistent ce gestionează tracţiunea maşinii în funcţie de tipul suprafeţei de rulare.

No title

CUM MERGE?

Pe asfalt, Land Cruiser oferă o experienţă mult superioară unui model de teren generalist. Motor rafinat, cabina bine insonorizată şi suspensiile spate pneumatice ce oferă un confort la care modelele clasice nu prea au rival mai ales printre off roaderele cu tren de rulare clasic. Direcţia insensibilă, cu demultiplicare mai mare, este singurul factor negativ care ar putea să te deranjeze pe şosea.

În off-road pierzi ceva timp până te hotărăşti ce mod să adopţi şi pe ce butoane să apeşi. Ba chiar stai să le cauţi, pentru că la capitolul ergonomie nu excelează. Dar atunci când îşi ia avânt, nu prea mai are ce să-l oprească pe Land Cruiser. Ajungi fără să-ţi dai seama în locuri în care nu credeai că se poate şi treci peste obstacole mai uşor decât trecea Colin Jackson la 110 metri garduri.

Şi totuşi Land Cruiser 150 te izolează prea mult de exterior şi nu poţi simţi în întregime experienţa off-road. Este confortabil şi relaxant şi parcă ai tendinţa să-l menajezi în multe situaţii. Un off roader clasic gen Toyota Hilux te implică mai mult, te face să conştientizezi faptul că tocmai ai trecut peste un bolvan mare cât casa. Sunt mulţi care apreciază sentimentul pe care ţi-l oferă o ieşire în decor, acela că iei parte la o aventură.

Toyota Land Cruiser 150 Luxury A/T AVS

0-100 km/h (s) 11,7
Viteza max. (km/h) 175
L/l/h (mm) 4760/1885/1845
Ampatament (mm) 2790
Portbagaj (litri) 104-974
Masă proprie (kg) 2490
Combustibil motorină Euro 5
Cilindree (cmc) 2.982
Putere (CP/rpm) 173/3400
Cuplu (Nm/rpm) 410/1600
Consum u/e/m 10,4/6,4/8,1
Emisii CO2 (g/km) 110
Cutie de viteze auto, 5 trepte

Echipare standard

Airbaguri frontale pentru şofer şi pasager n airbag genunchi n airbaguri laterale + cortină n ABS n EBD n tapiţerie din piele n computer de bord n aer condiţionat automat faţă - spate n oglinzi retrovizoare electrice şi degivrante n geamuri cu acţionare electrică n Radio CD/DVD n sistem de navigaţie cu hard disk n închidere centralizată n scaune electrice n cotieră cu sistem de răcire n jante 18 inch

Echipamente opţionale
Indisponibile

Taxa de poluare 0 euro
Revizie 15.000 km (lei) 595
Revizie 30.000 km (lei) 1.285
Revizie 45.000 km (lei) 595

PREŢ CIP 50.554 €
PREŢ TTI 60.160 €

+

Cuplu mare şi bine distribuit.Silenţioasă la drum. Suspensie pneumatică confortabilă.

-

Nu te implică foarte tare în off-road.Electronica de off-road stufoasă.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite