Alfa Romeo Giulietta QV, o „italiancă“ impulsivă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Adevărul“ a testat de curând cea mai temperamentală şi mai atrăgătoare variantă a segmentului compact. Alfa Romeo Giulietta QV demonstrează încă o dată că maşinile italiene au „suflet“. Alfa Romeo Giulietta este una dintre cele mai pasionale maşini testate de noi în ultimul timp. Automobilul este perfect pentru cei care doresc senzaţii sport la preţuri mai mici.

În lume există trei tipuri de cumpărători de maşini. Primul priveşte maşinile ca nimic mai mult decât o unealtă. Al doilea cumpără o maşină nu doar pentru motivele funcţionale, dar şi ca un obiect de dorinţă. Aceştia cumpără de obicei maşini germane, nu numai pentru că sunt mai bune (câteodată chiar nu sunt). Despre al treilea tip trebuie să vorbim mai pe îndelete... sunt aceia care înţeleg o maşină şi care pot să identifice intenţiile designerilor şi inginerilor. Lor le pasă mult prea puţin despre ceea ce cred ceilalţi despre ei şi sunt interesaţi mai mult de relaţia lor cu maşina respectivă. Pentru aceştia s-au inventat mărci precum Alfa Romeo.

Prima Giulietta a fost produsă în 1954 şi, spre deosebire de actuala compactă cu cinci uşi, era un coupé stilat, „desenat" de Bertone. De stil nu duce lipsă nici actuala Giulietta, iar dacă trebuie să vorbim despre modelul testat de noi, cele două embleme cu trifoiul cu patru foi de pe aripi prevesteau ceva rău.

Una dintre cele mai rapide maşini

Interiorul este simplu, elegant şi are aplicate cele mai noi principii ale ergonomiei

image

Alfa Romeo are o istorie de 101 ani. Trecutul său este plin de tulburări, presărat cu o mulţime de maşini superbe, dar şi modele mai ciudate. Tema principală de frustrare a fost că Alfa Romeo produce des maşini aproape perfecte, dar greşeşte la detalii.

Dacă privim de la volanul versiunii de top testată de noi, noua gamă de compacte Alfa Romeo pare grozavă. Am condus-o zile în şir şi, dacă am fi putut, am fi păstrat-o pentru că este demnă de istoria sa. Versiunea de top Quadriofoglio Verde (QV) are un motor unic, care generează o putere impresionantă de 235 CP dintr-un motor pe care scrie 1750 „turbo benzină". QV ne-a dovedit că este una dintre cele mai rapide maşini de pe şosea. Răspunsurile autoturismului la comenzi sunt rapide, ca la orice hothatch de top.

Suspensiile sport şi direcţia precisă sunt responsabile de un comportament dinamic exemplar şi, pentru că vorbim de o Alfa rapidă, când eşti la volan, emoţiile nu lipsesc. Suspensia a fost construită folosindu-se foarte mult aluminiu, incluzând şi un complicat sistem multiple-link pe partea spate. Deoarece suspensia de pe Mito a adus critici pentru Alfa, italienii au plasat motorul servodirecţiei electrice a Giulietta în caseta de direcţie. Cu ajutorul acestei soluţii, direcţia face faţă mai uşor mişcărilor bruşte şi oferă un feedback foarte bun.

În interior, o serie de elemente tipice Alfa sunt „aşezate" pe un bord construit din linii orizontale şi curbate. Poate părea puţin depăşit, dar nimeni nu poate reproşa italienilor că interiorul Giuliettei seamănă cu cel al altor maşini. Spaţiul de care beneficiază pasagerii este tipic pentru segmentul compactelor şi am fi vrut să vă spunem că maşina este silenţioasă, dar nu putem. Motorul are un ton îmbietor şi parcă aveam şi diverse opţiuni eco (precum start&stop) de care nu ai cum să te foloseşti la o asemenea maşină. Giulietta este o „latină" adevărată, are mofturi şi trebuie respectată. Face anumite lucruri doar dacă vrea ea şi te poate lăsa în orice moment fără carnet. În doar două schimbări de viteză (treapta 1 şi 2), ajungi la peste 80 km/h, fiind victimă sigură pentru Poliţia Rutieră.

Alfa Romeo Giulietta QV 1,8 T

0-100 km/h: 6,8 secunde
- Viteza maximă: 242 km/h
- L/l/h (mm): 4.351/1.798/ 1.465
- Masă proprie (kg): 1.395
- Cilindree (cmc): 1.742
- Putere (CP): 235 la 5.500 rpm
- Cuplu maxim (Nm): 300 la 4.500 rpm
- Consum mediu: 9 l/100 km (condus sportiv)
- Cutie de viteze manuală cu 6 trepte
- Preţ (de bază): 26.500 euro (cu TVA)

+

- Arată de zici că este produsă de Ferrari.
- Zgomotul plăcut al motorului şi puterea pe măsură.
- Preţul este acceptabil pentru performanţele maşinii.

-

- Nu este construită de Ferrari.
- Materialele folosite la fabricarea bordului.
- Anumite LED-uri de la comenzile de pe consola centrală se aprind numai dacă vor ele.

Care sunt rivalii lui Alfa Romeo Giulietta QV

Audi A3 1.8 TFSI. Motor turbo fin, dar mai puţină putere şi o maşină mai puţin sofisticată decât Alfa. O construcţie frumoasă, dar cu caracteristici de conducere modeste.



BMW 120i. Are aceeaşi putere ca Alfa, dar are nevoie de doi litri pentru a o realiza. Deşi este plăcută la condus, nu este o maşină pe gustul tuturor, iar tracţiunea spate este neobişnuită în segment.

image



Volkswagen Golf GT 1.4 TSI. Combină eficient turbina şi supraalimentarea pentru un răspuns instant, putere amplă şi economie bună. Un GTI junior.

image
image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite