Adio Opel Astra Classic!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După 10 ani de la lansare, cel mai bine vândut model Opel în România îşi va lua rămas-bun de la fani în 2009 General Motors va retrage anul viitor din fabricaţie modelul Astra

După 10 ani de la lansare, cel mai bine vândut model Opel în România îşi va lua rămas-bun de la fani în 2009

General Motors va retrage anul viitor din fabricaţie modelul Astra Classic, aflat la a doua generaţie, a cărui producţie a început în anul 1998.

Reprezentanţii General Motors (GM) în România au declarat că, odată cu retragerea din producţie, va fi sistată şi comercializarea, astfel că, în România, ultimele modele vor putea fi cumpărate cel mai târziu în decembrie 2009.

Directorul de vânzări pentru Opel şi Chevrolet în România, Cătălin Manta, a declarat că Astra Classic este un model care se vinde de zece ani şi nu putea să reziste la nesfârşit pe piaţă. "Până acum, Astra Classic a avut o pondere de 53% din vânzările Opel în Romania, însă acest nivel a început să scadă", a explicat Manta.

"În prezent, în statele emergente sunt disponibile la vânzare atât vechea generaţie Astra, denumită Astra Classic, cât şi noua generaţie a modelului, denumită Astra New. După retragerea din producţie a celei dintâi, este posibil ca Astra New să devină Astra Classic 3, în condiţiile în care se pregăteşte o nouă generaţie în familia Astra, care va fi lansată în 2010", a mai spus Cătălin Manta.

6.000 de Astra pentru 2008

În prezent, Opel Astra Classic este cel mai bine vândut model Opel din România, cu 3.485 de unităţi livrate în primul semestru dintr-un total de 9.235 de unităţi pentru marcă. Pentru acest an, GM Europa de Sud-Est estimează livrarea a 6.000 de unităţi Astra Classic pe piaţa românească. Modelul este disponibil în România în trei variante de caroserie (sedan, break şi hatchback) şi trei versiuni de motorizare, respectiv 1,4 benzină cu 90 CP, 1,6 benzină cu 103 CP şi 1,7 diesel cu 82 CP.

Ţintă de vânzări revizuită

Vânzările generale ale General Motors în România au crescut cu 4,8% în primul semestru comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 14.597 unităţi, avansul fiind susţinut de automobilele Opel, în condiţiile în care marca Chevrolet a consemnat o scădere de 12,3% a livrărilor.

GM revizuieşte în scădere cu 21% ţinta de vânzări pentru acest an, în România, la 30.000 de unităţi, faţă de estimările de la începutul anului, care anunţau 38.000 de unităţi, regresul fiind determinat de evoluţia pieţei şi de taxa auto.

"Pentru acest an, revizuim ţinta de vânzări atât pentru Opel, cât şi pentru Chevrolet. Pentru prima vizăm comercializarea a 19.000 de unităţi, iar pentru cea de-a doua, 11.000 de unităţi, ceea ce ar însemna o uşoară scădere faţă de anul trecut, însă, într-o perspectivă optimistă, nivelul s-ar putea menţine la fel ca la anul trecut", a declarat directorul de vânzări Cătălin Manta.

La începtul acestui an, compania estima comercializarea a 38.000 de unităţi în România, în 2008, în creştere cu 16% faţă de 2007. Prin revizuirea ţintei la 30.000 de unităţi, livrările GM ar scădea cu 8% faţă de cele 32.775 de automobile vândute anul trecut."Pentru acest an, ne aşteptăm ca piaţa să se ducă în jos, cel mai fericit caz ar fi acela în care am avea atâtea unităţi livrate câte am avut anul trecut", a mai spus Manta.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite