VIDEO Noul Citroën C4 pune accentul pe tehnologie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noul C4 face un adevărat salt în timp faţă de vechea generaţie, în special la nivelul interiorului şi confortului. Citroën propune o compactă extrem de bine lucrată, cu o listă lungă de sisteme pentru asistarea şoferului.

Noul Citroën C4 aduce un statement de nivel superior, în vreme ce designul este mai cuminte comparativ cu vechiul model.

Mai citeşte şi:

Dacia este în topul celor mai vândute maşini în Bulgaria

Dar acum paleta de opţiuni este mult mai largă şi mai inedită. Iar posibilitatea de a alege, spre exemplu, între patru sunete polifonice disponibile pentru semnalizatorul de direcţie, culoarea pentru indicatoarele din spatele volanului (de la alb la albastru) şi cele trei moduri de funcţionare ale sistemul de climatizare reprezintă gadgeturi de efect.

Dacă vechiul C4 avea cel mai mic Cx din clasă, noul model are cel mai mare portbagaj din segment - 408 litri într-o formă foarte utilizabilă -, dar nu şi cel mai mare interior când vine vorba de locurile posterioare. În schimb, scaunele din faţă sunt foarte confortabile şi dispun opţional chiar de funcţie de masaj a zonei lombare, un lux rar în­tâlnit în clasa compactă. Ceea ce nu a fost însă 100% pe placul nostru ar fi poziţia cam înaltă la volan, indiferent de cât de jos s-ar regla scaunul. Dar apreciem că C4 nu se vrea mai sportiv decât poate fi.

Interior rafinat

Ceea ce am admirat la modelele Citroën din noua generaţie a fost orientarea puternică spre premium a interioarelor.La C4, calitatea percepută a evoluat spectaculos. O demonstrează planşa de bord realizată dintr-o spumă moale şi plăcută vizual, plasticul bine prelucrat şi îmbinat al consolei centrale şi jerseul atent lucrat de pe plafon. Volanul cu butuc fix a dispărut, cu această schimbare ansamblul estetic devenind mai unitar şi, în plus, s-au economisit şi 3,5 kilograme. Categoric, noul Citroën C4 face doi paşi înainte în materie de ergonomie şi foarte mulţi în ceea ce priveşte calitatea comparativ cu generaţia veche.

Rulare confortabilă

Vârful gamei, benzina turbo de 1.6 litri THP şi 156 CP, este propusă doar în combinaţie cu transmisia manuală robotizată cu şase rapoarte, care nu exploatează perfect resursele motorului din cauza unui „delay" semnificativ la schimbările de treaptă. Altfel, C4 are o rulare silenţioasă şi o direcţie setată relaxat, ideală pentru călătoriile lungi pe drumuri sinuoase ori autostradă, dar şi în oraş. Situaţiile mai încordate sunt abordate cu tact, senzaţie sporită şi de scaunele cu suport lateral neaşteptat de bun. În ajutorul şoferului mai vin sisteme precum proiectoare anticeaţă cu iluminare statică în viraje, supravegherea unghiului mort sau cruise-controlul programabil, care poate memora până la cinci valori de referinţă ale vitezei.

Dieselul de 2 litri şi 150 CP este chiar mai sprinten cu o zecime de secundă până la 100 km/h decât THP-ul de 156 CP, în condiţiile unui consum mediu de 4,9l/100 km. Pentru a cunoaşte preţurile pentru România trebuie să mai aşteptăm până la lansarea sa, adică sfârşitul lunii ianuarie 2011.

sa

Citroën C4 1.6 litri THP/156 CP

0-100 km/h (s) 8,7
Viteza maximă (km/h) 214
L/l/h (mm) 4.329/1.789/1.489
Ampatament (mm)2.608
Portbagaj (litri) 408-1.183
Masă proprie (kg) 1.275
Combustibil benzină Euro 5
Cilindree (cmc) 1.598
Putere (CP/rpm) 156/6.000

Cuplu (Nm/rpm)240/1.400-4.000
Consum u/e/m 8,4/5,0/6,3
Emisii CO2 (g/km) 145
Cutie de viteze şase trepte

Auto



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite