Cum arată regula celor trei B

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Marile lanţuri de magazine, farmacii sau furnizori de servicii vor ca toţi clienţii care le trec pragul să le rămână fideli. Pe vecie, dacă se poate. Dar fidelitatea costă!  

Cu peste 15 ani în urmă, retailerul englez Tesco a lansat Clubcard, un program de fidelizare a cumpărătorilor. Un an mai târziu, posesorii de Clubcard din Marea Britanie lăsau cu 28% mai mulţi bani la Tesco şi cu 16% mai puţini la competitorul Sainsbury's. Acum, peste 15 milioane de englezi fac parte din club şi, la un interval de timp, îşi fac cumpărăturile gratuit. Mai mult, de când programul de fidelizare Tesco Clubard a fost relansat, în urmă cu doi ani, un milion de noi membri s-au înscris (şase noi membri la fiecare minut!).

Toţi retailerii vor să fie Tesco, şi cei din România nu fac excepţie. Fiecare român are în portofel, pe lângă cardurile bancare, şi diverse carduri de fidelitate sau, mai nou, minunatele carduri cu dublă funcţiune, imaginate de retaileri împreună cu bancheri - cardurile de cumpărături co-branded.

Întrebarea este ce oferă retailerii prin programele de fidelizare, astfel încât să se asigure că acei clienţi vor veni mereu şi mereu tot la ei şi vor cheltui din ce în ce mai mult?

Răspunsul îl aflaţi pe forbes.ro

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite