Cum să te fereşti de fraudele online

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cele mai multe tranzacţii online efectuate de români vizează plata facturilor
Cele mai multe tranzacţii online efectuate de români vizează plata facturilor

Din 170 de companii de comerţ online cercetate, Agenţia Naţională de Protecţie a Consumatorului (ANPC) a descoperit 168 de firme cu nereguli, în numai cinci zile. Deşi cifra este alarmantă, comerţul pe internet pot aduce multe avantaje cumpărătorului, dacă acesta ştie de ce anume să se ferească pentru a nu deveni victima unei fraude online.

Românii sunt pe ultimul loc în Uniunea Europeană (UE) în ceea ce priveşte cumpărăturile făcute pe internet, potrivit Eurostat. Deşi suntem codaşii Europei, "comerţul online este într-un proces de creştere accelerată", scrie un comunicat de presă al ANPC.

Evoluţia pieţei e-commerce din România este evidenţiată şi de creşterea cu 75% a tranzacţiilor electronice cu plata online, în decembrie 2009, faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, potrivit unui studiu RomCard (n.r. - lider în România pentru furnizarea serviciilor privind tranzacţiile cu carduri bancare).

În ciuda faptului că numai unul din 50 de români apelează la comerţul pe internet, tot mai multe sesizări privind comenţul online sunt trimise către ANPC. Cele mai frecvente reclamaţii vizează informarea incorectă privind produsele şi preţurile acestora, netrimiterea produsului comandat, furnizarea incompletă a comenzii, livrarea de produse defecte, defectarea în termenul de garanţie, practici comerciale incorecte, nerespectarea termenului de livrare a unui produs şi neacordarea garanţiei.

Află ce recomandă ANPC-ul persoanelor care cumpără de pe internet

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite