FOTO Testul adevărului: Honda Civic, o compactă mereu cu un pas înainte

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Adevărul“ a testat cea mai futuristă maşină din clasa compactă. Deşi au trecut câţiva ani de la lansarea acestei generaţii Civic, Honda încă reprezintă avangarda designului în segmentul C. Honda Civic are un atu principal, designul. Datorită acestuia, este pe placul şoferilor de toate vârstele.

Pentru testare ni s-a oferit varianta GT, o echipare apărută recent, în urma reîmprospătării gamei. Civic este o maşină care se adresează atât bărbaţilor, cât şi femeilor şi are variante pentru împătimiţii volanului (Type R), dar şi pentru cei mai „cuminţi".

Culoarea roşie a maşinii de test, dar şi modificările aduse de face-lift, mi-au făcut inima să tresalte, ducându-mă cu gândul la Type R. Din păcate, nu era varianta sport, dar motorul 1.8 litri de 140 cai-putere (CP) pe benzină a fost o bună consolare.

Acesta poartă logoul Honda pe el şi nu se dezminte: face maşina agilă şi scoate sunete plăcute în turaţii mai mari. Maşina stă foarte bine pe drum datorită trenului de rulare bine echilibrat, în ciuda faptului că, la urma urmei, este un hatchback. Civic este uşor de manevrat şi agil, dar suspensia este puţin cam rigidă. Direcţia este foarte exactă, feedbackul este prompt şi te face să cauţi neapărat câteva viraje pentru a căpăta un plus de senzaţii tari. Supravirarea intervine la mişcări bruşte şi la viteze destul de mari. Reprizele oferite de motor şi cutia de viteze (manuală cu şase trepte) sunt foarte bune, iar maşina ajunge repede la 100 kilometri/oră.

O maşină silenţioasă

O mulţime de materiale aduse împreună pentru a crea ceva durabil şi interesant



În interior, maşina este destul de silenţioasă, doar la viteze mari intrând în cabină puţin zgomot. Materialele folosite sunt variate, există şi plastic tare la atingere, dar şi plastic mai fin. Per total, toate par unite într-o combinaţie interesantă şi rezistentă. Designul interior nu lasă loc pentru niciun fel de nehotărâre, fie îţi place, fie nu. Mie mi-a plăcut. Instrumentarul tridimensional este futurist, iar schimbătorul de viteze funky. Scaunele sunt îmbrăcate în piele Alcantara (o dotare ciudată pentru clasa din care face parte Civic).

Compacta oferă în interior suficient spaţiu pentru picioarele tuturor ocupanţilor, cei din spate având totuşi puţin de suferit dacă sunt mai masivi. Portbagajul este destul de mare deşi, atunci când priveşti maşina din exterior, nu bănuieşti acest lucru. Echiparea GT oferă destule chiar şi în echiparea standard: jante de aliaj, senzori de tot felul şi cruise control, asta dacă numim doar cele mai importante elemente. Şi din punct de vedere al siguranţei, Civic-ul testat stătea foarte bine. Producătorul susţine că în uşi există bare de protecţie, maşina fiind oricum dotată cu o mulţime de airbaguri şi sisteme de siguranţă.

Este distractiv să conduci  noul Honda Civic dar modelul mai are şi câteva puncte care ar putea să stârnească nemulţumiri (suspensia rigidă ar putea deranja „familiştii" şi spaţiul restrâns din spate). Părerea mea este că, pentru un succes mai mare în vânzări, gama Civic va avea nevoie de un diesel.

Honda Civic 5D 1.8 GT MT

- 0-100 km/h: 8,9 secunde
- Viteza maximă: 205 km/h
- Dimensiuni L/l/î: 4.255/1.765/1.460
- Masă proprie: 1.145 kg
- Volum portbagaj (l): 415
- Cilindree (cmc): 1.799
- Putere (CP): 140 la 6.300 rpm
- Cuplu maxim (Nm): 174 la 4.300 rpm
- Consum mediu: 8,2 l/100 km
- Cutie de viteze: manuală şase trepte
- Preţ: 16.480 (fără TVA)

+

- Designul futurist al modelului.
- Portbagajul oferă unul dintre cele mai mari spaţii din clasa sa.
- Comportamentul dinamic bun şi motorul silenţios.

-

- Nu înţeleg de ce trebuie să răsucesc cheia în contact şi să apăs şi un buton.
- Trei persoane stau înghesuite în spate.
- Nu vezi mare lucru prin lunetă.

image
image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite