Microsoft ameninţă Google cu Bing

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Microsoft ameninţă Google cu Bing
Microsoft ameninţă Google cu Bing

Cel mai mare motor de căutare, Google, joacă pe „teren propriu“ un meci cu gigantul software. Microsoft a lansat, la începutul verii, serviciul Bing, un nou  motor de căutare pe internet, prin care vrea să spargă monopolul Google. Va avea puterea să o facă?

Între Google şi Microsoft există destule asemănări, poate cea mai importantă fiind calitatea de lider incontestabil, fiecare pe domeniul său. Compania deţinută de Serghei Brin şi Larry Page are 70% din piaţa motoarelor de căutare, iar gigantul lui Bill Gates deţine 80% din cea a sistemelor de operare pentru calculatoare.

Cei de la Microsoft susţin că Bing este creat în aşa fel încât să-i ajute pe utilizatori să găsească informaţia rapid şi eficient. Până aici, nimic nou, pentru că asta încearcă să facă şi celelalte motoare de căutare. Noutatea constă într-un index îmbunătăţit care va oferi rezultate mai relevante pentru nevoile consumatorilor.

Bing beneficiază de o actualizare zilnică a paginii de start şi va împărţi căutările în categorii, precum cumpărături, călătorii, ştiri, hărţi şi videoclipuri. Atât Google, cât şi Yahoo au introdus, de curând, noi caracteristici motoarelor lor de căutare pentru a atrage interesul utilizatorilor, îngreunând astfel misiunea Microsoft.

Diferenţe majore

Am încercat să facem un test comparativ între primele trei motoare de căutare din lume. Evident, am început cu liderul, Google. Pe pagina principală am tastat „Romania“, serverul celor de la Google reuşind să găsească 173 de milioane de afişări cu acest nume în 15 secunde.

Următoarea căutare cu „Romania“ a fost pe Yahoo Search, care a găsit 654 de milioane de afişări după această căutare, în 12 secunde. Ultimul în Top 3, Bing, a reuşit să găsească numai 72 de milioane de afişări cu „Romania“, însă motorul dezvoltat de Microsoft nu arată şi timpul necesar acestei căutări. La notorietate, ­Google stă mai bine decât adversarii săi direcţi.

În 2008, Microsoft a cheltuit pentru promovarea Bing între 80 şi 100 de milioane de dolari, în timp ce Google s-a limitat la numai 25 de milioane. Un lucru este cert deocamdată. Bing a reuşit să crească de la 9,1% la 11,1%. Mulţi analişti susţin

image

că Bing va deveni singurul competitor serios pentru Google, ­atâta timp cât Yahoo este „suspectat“ că se implică tot mai puţin în dezvoltarea propriului motor de căutare.

Miza: publicitatea online

Publicitatea pe internet reprezintă ţinta celor doi mari jucători. Conform companiei de cercetare Yankee Grup, piaţa de publicitate online din SUA va ajunge la 50,3 miliarde de dolari, până în 2011, iar în 2009, în Europa, la aproape 15 miliarde de euro.

Conturile de acces la internet reprezintă aproximativ 20% din consumul total de mass-media din SUA. În prezent, agenţiile de publicitate investesc doar 7,5% din bugetul lor pentru promovare online. Yankee Grup susţine că, până în 2011, aproape 25% din consumul total de publicitate va fi orientat către mediul ­virtual.

În creştere

Chiar dacă industria IT&C este puternic afectată de criză, valoarea mărcii Google este în urcare. Compania a înregistrat cea mai mare creştere, de 25%, urcând pe poziţia a şaptea, după ce în 2008 a ocupat locul 10, iar în 2007 locul 20. Valoarea de piaţă ­Google este de aproape 32 de miliarde de dolari.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite