De ce plăteşti rovinieta: pentru nămol şi hârtoape!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Diferenţa dintre un drum oarecare şi un drum naţional este dată nu atât de calitatea şi confortul asfaltului, cât de faptul că pentru utilizarea unui drum naţional şofrii trebuie să plătească taxe.

VEZI AICI FOTOGALERIE!

Mai exact, rovinieta, care costă de la 3 euro (şapte zile) la 28 de euro (12 luni) pentru autoturisme, respăectiv de la 11 la 1.210 euro pentru camioanele mai grele de 12 tone. Iar în cazul în care nu şi-a plătit rovinieta la timp, şoferul riscă amenzi de la 500 la 1.000 de lei pentru un autoturism, respectiv de la 6.000 la 9.000 de lei pentru camioanele grele, cu reţinerea talonului maşinii.

EXCLUSIV Compania de Autostrăzi, datoare vândută la 365 de firme

Exclusiv/ Mogulii asfaltului au încasat pe metrul de şosea cât pe metrul de pistă olimpică de atletism

Din acest punct de vedere, între DN1 şi DN5A nu e nicio diferenţă, adică tot numai cu rovinietă este legal accesul şi pe unul, şi pe celălalt drum, chiar dacă primul este, cât de cât, asfaltat, iar al doilea are tronsoane de pământ. Având în vedere că numai în zona Izvoarele-Mironeşti trec între 50 şi 100 de autovehicule pe zi, calculaţi ce sume încasează pe nedrept statul de pe urma celor 17 kilometri de drumuri naţionale de pământ existente în toată ţara.

Ce sancţiuni riscă şoferii

Circulaţia pe drumurile naţionale fără plata taxei de acces atrage o serie de sancţiuni care s-ar putea înăspri de la 1 august. Astfel, şoferul prins fără rovinietă riscă amenzi de 500 până la 1.000 de lei (pentru autoturisme), respectiv între 6.000 şi 9.000 de lei (pentru camioanele mai grele de 12 tone), cu reţinerea talonului maşinii. De la 1 august s-ar putea ca, pe lângă această amendă, contravenienţii să mai fie taxaţi şi cu un „tarif de despăgubire" echivalent cu valoarea rovinietei pe un an.

Adică echivalentul în lei a 28 de euro pentru autoturisme, respectiv 1.210 euro pentru autocamioanele grele. Altfel spus, statul încasează taxe pentru utilizarea infrastructurii rutiere naţionale, chiar dacă, în unele locuri, aceasta arată ca acum câteva sute de ani.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite