Cum renegociezi contractul la mobil?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cum renegociezi contractul la mobil?
Cum renegociezi contractul la mobil?

Dacă nu mai eşti mulţumit de câţi bani dai pe factura la celular, operatorii GSM sunt dispuşi să-ţi ofere un contract mai avantajos. Criza şi concurenţa din piaţă au obligat operatorii de telefonie mobilă să renegocieze contractele cu clienţii, fie că sunt persoane fizice sau companii.

Situaţia economică dificilăloveşte şi în bugetul destinat facturii lunare la telefonul mobil. Cum puţini sunt cei care pot şi vor să renunţe definitiv la celular, există diferite căi pentru a-ţi reduce valoarea facturii.

Primul pas de reducere a cheltuielilor lunare îl reprezintă renegocierea contractului cu compania de telefonie mobilă. Chiar dacă operatorii nu recunosc faptul că sunt dispuşi să facă multe compromisuri pentru a nu pierde un client fidel, datele din piaţă arată că tot mai multe contracte au fost renegociate în avantajul utilizatorilor.

Etapele de negociere

Odată cu introducerea portabilităţii numerelor (adică schimbarea reţelei, dar păstrarea numărului), zeci de mii de români au migrat de la un operator la altul. Aşa încât, în prezent, dacă vrei să îţi portezi numărul de mobil la o altă companie, aproape sigur vei primi o contraofertă.

Atunci când eşti decis să obţii un nou contract mai avantajos, poţi lua legătura cu operatorul tău să-l anunţi cănu-ţi mai convin actualele tarife şi că ai de gând să te portezi. Vei fi contactat de departamentul de relaţii cu clienţii, care va încerca să te convingă cu noi avantaje.

Înainte de a le accepta oferta, ia legătura şi cu ceilalţi operatori din piaţă. Explică-le că eşti abonat la compania X, dar că tarifele lor nu se mai potrivesc bugetului tău afectat de recesiune. Cu siguranţă or să încerce să te convingă că ofertele lor sunt cele mai bune. Astfel, înainte de a te decide vei avea un tablou complet al ofertelor din piaţă.

Bătălia pe companii

Societăţile comerciale care au abonamente pentru mai multe numere de telefon îşi schimbă operatorul atunci când oferta li se pare dezavantajoasă.

Un exemplu este Gabriel Caloian, administratorul unei firme de distribuţie de materiale pentru construcţii, care a încheiat în urmă cu trei ani un abonament la Vodafone pentru cinci numere de telefon. Antreprenorul spune că avea incluse în abonament 1.200 de minute naţionale gratuite, prea puţine pentru cei cinci membri ai grupului, motiv pentru care factura lunară nu scădea niciodată sub 1.100 de lei. 

„În urmă cu două luni le-am spus celor de la Vodafone că factura este prea mare şi că pur şi simplu nu îmi mai permit să o plătesc şi că intenţionez să renunţ la abonament. Au venit cu o contraofertă imediat“, spune Gabriel.

Acum este mulţumit că beneficiază în continuare tot de cele 1.200 de minute naţionale, dar acum acestea se reportează de la o lună la alta.

El a mai primit de la Vodafone 1.500 de minute gratuite în grup, tarife foarte mici la convorbirile în afara reţelei, 200 de minute naţionale bonus lunar şi un discount de circa 15% la toată factura. În plus, Vodafone i-a mai oferit încă 800 de minute în schimbul unei taxe suplimentare de 100 de lei pe lună

Oferte avantajoase

„Acum plătesc lunar cel mult 450 de lei“, susţine Gabriel Caloian. Şi compania Vodafone a avut de câştigat în urma renegocierii, pentru că antreprenorul a fost obligat să prelungească contractul pe încă doi ani.

Operatorii GSM susţin că abonaţii care doresc să-şi optimizeze costurile de comunicare pot alege oricând pentru migrarea către un plan tarifar mai avantajos.

Evident, companiile telecom impun anumite condiţii, cele mai des întâlnite fiind cele ale vechimii în reţea şi a duratei desfăşurării contractului odată renegociat. Dacă nu eşti mulţumit cu ce ai obţinut de pe urma negocierilor cu operatorul de telefonie mobilă, atunci poţi renunţa definitiv la abonament pentru o cartelă preplătită.

Atenţie la penalizări!

Cel mai des întâlnit caz este al întârzierii achitării facturii şi, implicit, al aplicării penalizărilor. Să zicem că un client are de plătit 100 de lei. Pentru o lună de întârziere ar avea deja de achitat 30 de lei penalităţi. În timp, sumele se adună, ajungând la 360 de lei, doar penalităţi de întârziere.

Totuşi, legea spune că suma penalităţilor nu trebuie să depăşească valoarea debitului iniţial. În asemenea cazuri, abonaţii se pot adresa Justiţiei pentru a cere stoparea curgerii penalităţilor, cât şi acordarea unor termene de graţie judecătoreşti pentru plata restanţelor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite