Zone atractive din ţară rămân nepromovate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Din cele 36 de proiecte depuse de autorităţi pentru "Destinaţii Europene de Excelenţă", doar 15 vor fi cunoscute de străini Salina de la Praid sau Ţara Lăpuşului riscă să rămână

Din cele 36 de proiecte depuse de autorităţi pentru "Destinaţii Europene de Excelenţă", doar 15 vor fi cunoscute de străini

Salina de la Praid sau Ţara Lăpuşului riscă să rămână în anonimat. Străinii nu vor afla prea curând ce destinaţii turistice atractive sunt.

Depresiunea Horezu a câştigat concursul "Destinaţii Europene de Excelenţă" desfăşurat în cadrul unui proiect-pilot la nivel european finanţat de Uniunea Europeană. În topul câştigătorilor de proiecte de dezvoltare turistică pe termen lung s-au mai aflat şi "Ţara Făgăraşului" şi "Ţara Vrancei".

În clasamentul primelor 15 destinaţii au intrat şi proiecte care au vizat zone precum Clisura Dunării, Mărginimea Sibiului, oraşele Râşnov sau Topoloveni.

Promovare peste graniţă, pe banii UE

Primele trei proiecte vor fi susţinute de U.E. pentru a participa la târguri de turism din Europa şi vor fi prezentate într-o broşură bilingvă româno-engleză. Toate proiectele câştigătoare vor beneficia de o amplă publicitate: editarea unei broşuri bilingve română - engleză plus CD cu toate cele 15 destinaţii, includerea acestora într-o reţea de destinaţii culturale de excelenţă la nivel naţional şi participare gratuită la târguri de turism din ţară şi străinătate.

Costul total al proiectului depăşeşte 62.000 euro, mare parte a finanţării fiind asigurată de Uniunea Europeană.

"Viscri, respins pentru că este deja cunoscut"

Proiectul "Viscri, turismul şi moştenirea locală intangibilă" este unul dintre cele 21 respinse. Coordonatoarea Caroline Fernolend spune că Viscri, datorită turiştilor străini pe care îi atrage în fiecare an, este deja o destinaţie de excelenţă.

"Cred că nu am lucrat suficient de mult la el sau n-am ştiut suficient să vând produsul", a declarat pentru "Adevărul" Caroline Fernolend, identificând totodată şi cauza eşecului. "Noi credem că nu am îndeplinit criteriul potrivit căruia destinaţia trebuia să nu fie cunoscută", a precizat Fernolend. Promovarea pentru localitatea Viscri a fost demarată, potrivit coordonatorului proiectului, imediat după Revoluţie. În timp, destinaţia Viscri a reuşit să atragă mii de turişti străini, iar acum se poate lăuda deja că apare în broşurile internaţionale de profil.

Horezu a punctat prin parteneriate

"Proiectul nostru a avut un atuu principal prin multiplele parteneriate. El conţine o promovare a tuturor zonelor ce ţin de Horezu", ne-a declarat Laurenţiu Ciocârlău, consilier birou turism din cadrul primăriei Horezu. Acesta a spus că proiectul va fi promovat la trei târguri internaţionale şi practic nu vor primi niciun ban, aceştia ducându-se în promovare. Produsele turistice pe care se bazează zona sunt ceramica de Horezu, mănăstirile şi peşterile.

Criteriile de selecţie a destinaţiilor

Bogăţia resurselor culturale, elementele de unicitate şi originalitate, dar şi complexitatea ofertei

Existenţa iniţiativelor în domeniul turismului durabil, incluzând campanii de curăţenie în judeţ, dezvoltarea şi întreţinerea spaţiilor verzi

Participarea la proiecte locale/regionale/naţionale pentru dezvoltarea produselor turistice, având caracter permanent, incluzând şi modul de gestionare a fondurilor

Activităţi de marketing

Existenţa parteneriatelor, a cooperării la nivel local

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite