Zona de sud a Capitalei este noua ţintă a lanţurilor hoteliere internaţionale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lanţul hotelier Wyndham Hotels, parte a gigantului internaţional american Cendant, vizează să intre pe piaţa Capitalei cu brandul Days Inn, cotat la nivel de trei stele. Noul hotel va fi situat

Lanţul hotelier Wyndham Hotels, parte a gigantului internaţional american Cendant, vizează să intre pe piaţa Capitalei cu brandul Days Inn, cotat la nivel de trei stele. Noul hotel va fi situat în zona de sud a Bucureştiului şi va necesita o investiţie de până la 10 milioane de euro, exclusiv preţul de achiziţie al terenurilor.
În contextul în care sudul suscită deja interesul dezvoltatorilor imobiliari pe segmentul rezidenţial şi de retail, şi hotelierii au văzut potenţialul de creştere al unei zone unde preţurile la terenuri lasă loc unei perioade scurte de recuperare a investiţiilor.
"Vrem să ne concentrăm pe zona din sud, pentru că nordul s-a aglomerat", spune Tinu Sebeşanu, directorul general al companiei de consultanţă în domeniul hotelier Trend Hospitality. Firma pe care o conduce Sebeşanu este reprezentantă a Wyndham Hotels în România. Compania nu face investiţii în unităţi hoteliere, ci oferă consultanţă şi acordă francize ale brandurilor pe care le deţine în portofoliu.
Zona de nord a cunoscut o mare efervescenţă în ceea ce priveşte unităţile hoteliere, aici activând sau urmând să fie deschise locaţii sub branduri internaţionale, precum Ramada, Sofitel, Crowne Plaza sau Best Western.
"Avem două opţiuni pentru hoteluri în această zonă. Suntem în negocieri, pe care le vom finaliza până la sfârşitul anului", spune reprezentantul Trend Hospitality. Investiţia, spune Sebeşanu, va fi de 50.000-60.000 de euro pentru fiecare cameră a hotelului. Unitatea va avea între 120 şi 170 de camere. În acest context, efortul financiar s-ar putea situa undeva în jurul sumei de 10 milioane de euro, fără a pune la socoteală preţul de achiziţie al terenului. Unitatea va avea un contract de franciză pentru brandul Days Inn. Sebeşanu nu a menţionat care va fi compania parteneră, dezvoltatul propriu-zis al proiectului. Segmentul de trei stele este deficitar în Capitală. Ca dovadă, pe acest palier activează un singur lanţ internaţional NH Hotels. Analiştii pieţei estimează că sectorul de piaţă de 2-3 stele are cel mai mare potenţial de creştere în următorii ani, piaţa la 4-5 stele fiind aproape de saturaţie.
Pe de altă parte însă, într-un ritm lent, Bucureştiul mai poate accepta hoteluri de patru sau chiar de cinci stele. În acest sens, Sebeşanu spune chiar că în 2007 îşi vor face anunţul de intrare pe piaţă două lanţuri exclusiviste de cinci stele. şi nu numai.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite